امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۸۶۳۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸:
ذوالنور افزود: ملاک طبقه بندی دار بودن و یا نبودن یک مطلب این است که اگر دست دشمن بیفتد از آن استفاده می کند و یا نمی کند و مورد بعدی اینکه این اطلاعات افشا شده است و یا نشده است فلذا وقتی موردی توسط آژانس انرژی اتمی در اختیار رسانه های غربی قرار گرفته شده است دیگر نباید این موارد را از مردم پنهان کنیم.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در رابطه با درز اطلاعات محرمانه ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید که کافران را طرف راز خود قرار ندهید زیرا این افراد قابل اعتماد نیستند بنابراین اعتماد ما به آنان خطاست و نباید اسرارمان را در اختیار آنان قرار دهیم و اگر قرار دادیم باید بدانیم که این اسرار افشا شدنی است به دلیل اینکه آژانس انرژی اتمی تحت سیطره و تسلط نظام سلطه قرار دارد و با لابی صهیونیسم مرتبط می باشد ولی آنها تحت هیچ شرایطی حق نداشتند که اسرار ما را افشا کنند.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ما باید برخورد جدی و قاطع انجام دهد و یادداشت اعتراض آمیز توسط نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی کفایت نمی کند. باید اعتراضی جدی به این موضوع صورت گیرد همچنین در قدم بعدی باید تهدید به تجدید نظر در رابطه با آژانس صورت گیرد و در قدم سوم باید برای ارتباطات بعدی صحیح تر عمل کنیم. این اتفاق مسبوق به سابقه بوده هرجند که ما توقعی از آنان نداریم و باید رفتار خود را با وضعیت دشمن به گونه ای تنظیم کنیم که طرف مقابل نتواند سوء استفاده ای انجام دهد.

ذوالنور در خصوص اینکه "آیا این موضوع در تضاد با برجام نیست" بیان داشت: نمی توان گفت که این اتفاق در تضاد با برجام است ولی نقیصه ای است که باعث مخدوش کردن اعتماد طرفین می شود و ما به همان میزان می توانیم در اجرای پروتکل الحاقی سختگیری کنیم و اجازه ای برای ورود به حیاط خلوت های خودمان به آنان ندهیم و دلیل آن را عدم امنیت خود اعلام کنیم لذا در اجرای پروتکل الحاقی و بازرسی های ماموران آژانس ما باید این موضوع را جبران کنیم که اگر قرار شد ما با آنان همکاری کنیم تضمینی باشد برای عدم افشای اسرارمان همچنین طرف مقابل را به دلیل رفتار خلاف خود تنبیه نماییم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در روایات خود داریم که راز شما مانند خون شماست و جز در رگهای شما نباید جاری شود. برخی مطالب به دلیل مسائل امنیتی باید محرمانه باقی بمانند ولی ملاک این است که اسناد ما در اختیار دشمن قرار نگیرد. اگر ما میبینیم مطلبی در اختیار آسوشیتدپرس وجود دارد و یا دشمنان ما بر آن تسلط دارند این اطلاعات دیگر محرمانه محسوب نمی شود و چرا نباید خودی ها به آن دست یابند؟ ما نباید مردم خود را در این موارد نامحرم فرض کنیم.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس افزود: ملاک طبقه بندی دار بودن و یا نبودن یک مطلب این است که اگر دست دشمن بیفتد از آن استفاده می کند و یا نمی کند و مورد بعدی اینکه این اطلاعات افشا شده است و یا نشده است فلذا وقتی موردی توسط آژانس انرژی اتمی در اختیار رسانه های غربی قرار گرفته شده است دیگر نباید این موارد را از مردم پنهان کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص واکنش مجلس به این موضوع اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی به طور طبیعی می تواند در همه امور ورود پیدا کند، در مقابل آژانس موضع گیری مستقل داشته باشد، از دولت مطالبه کند که موضع شفاف ، محکم و متناسب در خصوص این اتفاق بگیرد  و همچنین الزاماتی را تعیین کرده و پس از تصویب در مجلس یه دولت ابلاغ کند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: با تمام شدن تعطیلات تابستانی مجلس، در اولین جلسه کمیسیون این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر در کمیسیون به این نتیجه برسد که باید واکنشی صورت گیرد در صحن مجلس مطرح شده و در صورت تصویب مجلس اقدامات لازم صورت می گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
جالب اینکه معمولا وقتی مدیران و مسئولین این نظام از لزوم حفظ متون و صحبت های محرمانه صحبت می کنند، منظورشان نه بیگانگان، که دقیقاً همان ملت ایران است. که از نظر این جماعت از جایگاه یک گله گوسفند برخوردارند که فقط لایق چریدن هستند و نباید بفهمند و از چیزی اگاهی پیدا کنند. دقت کنید در این سه سال گذشته ما اخبار مرتبط با سرنوشت خود را نه از قول مدیران و نهادهای حاکم آشنا، بلکه از رسانه ها و شبکه های بیگانه می شنویم و آگاهی می یابیم. یعنی مطالب مربوط به مسائل محرمانه ما نخست از طریق رسانه ها و شخصیت های مرتبط با مقامات ایرانی در خارج از کشور مطرح می شود و زمانی که همه دنیا فهمیدند بعد ما نیز از زبان مجریان رسانه های بیگانه می شنویم. فکز نمی کنید در چنین شرایطی طرح شعارهای استقلال طلبانه و ادعای استقلال مدیران کشورمان توهین به شعور یک ملت، و نفهم دانستن آن نیز و از سر ریاکاری و کوشش برای اغفال ملت ایران می باشد؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها