کد خبر: ۳۸۶۳۰۶
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
منابع محلی در شرق عربستان می‌گویند پس از اعدام شیخ نمر النمر، سرکوب مردم شیعه در "شرقیه" تشدید شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در حالی که عربستان ریاست دوره‌ای نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل را در دست دارد باز هم از سرکوب شهروندان شرق این کشور این کشور دست نکشیده است.

یک منبع مطلع محلی در گفت‌وگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس گفت: پس از شهادت آیت الله نمر سرکوب معترضان شدت گرفته و نیروهای امنیتی به روش‌های مختلف، به دنبال آن هستند از هرگونه اعتراض مسالمت آمیز جلوگیری کنند.

این منبع که خواست هویتش فاش نشود تأکید کرد که وضعیت شهروندان در شرق عربستان به شکل تصاعدی وخیم‌تر شده و حتی کوچک‌ترین مسئله خصوصی توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم سعودی کنترل می‌شود.

به گفته او، نظامیان به صورت مستمر مناطق مختلف را رصد می‌کنند و به طور مداوم و بدون حکم قضایی وارد خانه‌های مردم می‌شوند.

این منبع عربستانی افزود: نظامیان سعودی حتی تعدادی از خانه‌های شهروندان را هم تخریب کرده‌ و تاکنون صدها تن از جوانان بازداشت شده‌اند.

این منبع میدانی وضعیت در شرق عربستان را دردناک توصیف کرد و گفت: شهروندان هر روز توسط نیروهای سعودی تهدید می‌شوند و زندگی روزمره آنها مختل شده است.

وی افزود: نظامیان اعلام کرده‌اند در صورت برگزاری هرگونه تظاهرات یا برگزاری تجمع چند نفره از گلوله‌های جنگی استفاده می‌کنند و آنها را هدف قرار می‌دهند.

این منبع میدانی تأکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری با وجود اطلاع از وضعیت شهروندان شرق عربستان همچنان به سکوت خود ادامه می‌دهند و همین مسئله باعث شده نیروهای امنیتی رژیم سعودی با آسودگی خاطر به سرکوب مردم ادامه دهند.

بر اساس این خبر یک نسل کشی فاجعه بار به آرامی و در سکوت کامل سازمان‌های حقوق بشری در شرق عربستان در حال رخ دادن است همانطور که در بحرین تغییر بافت جمعیتی مشخصی در حال اجراست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها