يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۶۳۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
در پی اظهارات ایران مبنی بر اینکه اگر ایران از صادرات نفت محروم شود کلیه کشورهای این منطقه نیز از صدور نفت محروم خواهند شد، آمریکا ایران را تهدید به مقابله کرد.

رخدادهای5 مرداد 62

چکیده :

  • دستور امام به شورایعالی قضایی برای رسیدگی به مسئله واگذاری زمین از سوی حاکم شرع شهرداری.

 

  • آیت الله منتظری : حضور دائمی مردم در صحنه سیاست ، انقلاب را در مسیر خود نگه داشته است.

 

  • نخست وزیر : ایران با هر اقدامی برای ناامنی خلیج فارس  شدیدا مقابله خواهد کرد.

 

  • طی بیانیه ای که از سوی  وزارت خارجه آمریکا صادر شد واشنگتن حق ایران برای دفاع از امنیت خلیج فارس را مغایر با منافع حیاتی ایالات متحده اعلام کرد.

 

  • با فتح 9 پایگاه دیگر شمار پایگا ه های تصرف شده دشمن در جریان عملیات ولفجر2 به 50 پایگاه رسید.

 

دستور امام به شورایعالی قضایی درباره واگذاری زمین در تهران

در پی نامه  مهندس گنابادی وزیر مسکن و شهرسازی به رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام به شورایعالی قضایی دستور دادند به مسئله واگذاری زمین از سوی حاکم شرع شهرداری رسیدگی و نتیجه به اطلاع ایشان برسد.

در بخشی از نامه وزیر مسکن خطاب به امام آمده است : حاکم شرع دادسرای مستقر در شهرداری تهران با معاونت مسئولین شهرداری تهران قریب به یک سال است که علی رغم تصریح قانون و اعتراضات و شکایات متعدد این وزارت خانه  به مراجع عالی قضایی در امر واگذاری زمین دخالت و بدون هیچ گونه ضابطه و معیاری به عده ای خاص زمین واگذار کرده است. لذا مستدعی است دستور فرمائید به منظور جلوگیری از ادامه چنین وضعی دستگاه های مربوطه دستورات صادره را برای تصرف اراضی و ابطال آنها در اولیت رسیدگی قرار داده به سرعت رسیدگی نمایند.

در پی این نامه حضرت امام دستور زیر را به شورای عالی قضایی صادر فرمودند : شورای محترم عالی قضایی در آنچه گزارش داده شده دقیقا و با سرعت رسیدگی نمایید که جلوی تخلفات گرفته شود و اینجانب را از آنچه عمل شده مطلع نمایید.(1)

دیدار  آیت الله منتظری با ائمه جمعه بوشهر و کاشمر

آیت الله منتظری در دیدار با ائمه جمعه بوشهر ،کاشمر و میمه گفت : آنچه که انقلاب را همچنان شکوفا و در مسیر خود نگاه می دارد حضور دائمی مردم در صحنه سیاست و حساسیت و آگاهی نسبت به مسائل مربوط به انقلاب است.

آیت الله منتظری در رابطه با نقش  ائمه جمعه در آگاهی مردم نسبت به توطئه های  داخلی و خارجی نیز اظهار داشت : این ائمه جمعه هستند که مردم را علاوه بر توجه به ابعاد معنوی انقلاب نسبت به وظایف خودشان در رابطه با توطئه های داخلی و خراجی آگاه و آماده انجام وظیفه می نمایند.(2)

موسوی :  ایران با هر اقدامی برای ناامنی خلیج فارس  شدیدا مقابله خواهد کرد.

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر  در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی پیرامون تبلیغاتی که این روزها در مورد کشف مین های روسی کار گذاشته از سوی عراق در خلیج فارس انجام می گیرد گفت : این یک توطئه تبلیغاتی حساب شده است که به منظور مقابله با جمهوری اسلامی شکل گرفته است. دشمنان ما با این طرح های تبلیغاتی اهداف مشخصی را در نظر دارند که از جمله می تواند با ناامن ساختن خلیج فارس و توجیه حضور نیروهای بیگانه در خلیج فارس صدمه زدن به اقتصاد جمهوری اسلامی و مسئله صدور نفت و ورود کالا بکشورمان باشد.

وی افزود : دشمنان ما بدانند اگر قرار باشد خلیج فارس ناامن شود این ناامنی تنها متوجه ایران نخواهد بود بلکه ناامنی شامل همه کشورها خواهد بود ایران با هر اقدامی برای ناامنی خلیج فارس  شدیدا مقابله خواهد کرد.(3)

تهدید ایران از سوی آمریکا

در پی اظهارات مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه در صورت تهدید امنیت ایران در منطقه خلیج فارس جمهوری اسلامی متقابلا تعهدی برای حفظ امنیت این منطقه نخواهد داشت و اینکه اگر ایران از صادرات نفت محروم شود کلیه کشورهای این منطقه نیز از صدور نفت محروم خواهند شد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اطلاعیه دولت آن کشور را مبنی بر تهدید ایران در صورت اعمال حق خویش برای دفاع از امنیت خلیج فارس قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است : به موجب دکترین کارتر که در ژانویه ارائه شد هر گونه تلاش نیروی خارجی برای بدست گرفتن کنترل منطقه خلیج فارس تجاوز به منافع حیاتی آمریکا تلقی شده و از چنین تجاوزی به هر وسیله از جمله نیوری نظامی جلوگیری بعمل خواهد آمداین بیانیه می افزاید : وزارت خارجه یکبار دیگر تعهد آمریکا را که در آغاز خصومت ها  بین ایران و عراق عنوان شد مبنی بر اآزادی کشتیرانی در خلیج فارس تکرار می کند مسئله ای که برای تمامی جامعه ملل اهمیت حیاتی دارد.(4)

تصرف 50 پایگاه دشمن

9 پایگاه دیگر دشمن و ضد انقلاب در منطقه عملیاتی ولفجر 2 در داخل خاک عراق آزاد شد. در این آزاد سازی شمار قابل توجهی از از دشمنان اسلام به هلاکت رسیدند و گروهی به اسارت درآمدند و غنایم تازه ای نیز بدست رزمندگان اسلام افتاد. بدین ترتیب با سقوط پایگاه های تازه شمار پایگاه های آزاد شده دشمن در داخل خاک عراق از مرز 50 پایگاه فراتر رفت.در جریان این پاکسازی ها تعداد قابل توجهی مهمات از جمله چند توپ و یک کامیون نارنجک و دو کامیون سلاح های انفرادی همراه با هشت خود روی نظامی به غنیمت گرفته شد.(5)

پی نوشت:

1. کیهان،5 مرداد 62 ، ص 2


2. جمهوری اسلامی،5 مرداد62 ،ص 12


3. جمهوری اسلامی ،5 مرداد 62 ، ص 12


4. اطلاعات،5 مرداد 62 ، ص2


5. اطلاعات،5 مرداد 62 ، صص 2و3

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها