أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۴۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
گلستان جعفريان از نگارش خاطرات فاطمه ناهيدي، اولين زن اسير ايراني در جنگ عراق عليه ايران خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، وقتي اولين‌بار خاطرات مفصل يكي از چهار بانوي اسير ايراني در جنگ هشت‌ ساله عراق عليه ايران به چاپ رسيد، بُعد ديگري از جنگ پيش روي مخاطبان قرار گرفت؛ بعدي كه در آن جنگ به گونه‌اي ديگر معرفي شده است؛ جنگ به عنوان يك پديده شوم و خشن از زبان يك زن.

هرچند تاكنون خاطرات پراكنده‌اي از اين چهار بانوي ايراني منتشر شده و طي سال‌هاي گذشته به چاپ رسيده، اما هنوز حرف‌هاي ناگفته بسياري از آنها منتشر نشده است. «من زنده‌ام» اولين اقدام براي نگارش حرف‌هاي ناگفته بود.

گلستان جعفريان، نويسنده و پژوهشگر حوزه ادبيات اردوگاهي، قصد دارد كه در جديدترين كتابش به خاطرات فاطمه ناهيدي، اولين زن اسير ايراني در جنگ تحميلي، بپردازد. وي در اين رابطه گفت: قبلاً يكي از ناشران خاطراتي از ناهيدي منتشر كرده بود كه برگرفته از راش‌هاي فيلمي بود كه با وي مصاحبه انجام شده بود. تفاوت كار من با كتاب قبلي در اين است كه وقت بيشتري صرف شده و زيربناي كار، 70 ساعت مصاحبه با راوي است كه مفصل است و به ابعاد جديدي مي‌پردازد.

اين نويسنده يادآور شد: در اين كتاب قرار است به نگاه زن ايراني به جنگ بپردازيم و رفتار يك زن مسلمان را در برابر اين موضوع شوم به تصوير بكشيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها