يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۶۴۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي با بيان اينكه برجام آن طور كه بايد و شايد تاكنون اجرا نشده است، گفت: طرف مقابل ابزارهايي در اختيار دارد و به شيوه‌هايي مختلف اين ابزارها را به كار مي‌برد تا برجام به درستي اجرا نشود.

به گزارش پایگاه 598، سيد كمال خرازي رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي در گفت‌وگو با فارس، در خصوص روند اجراي برجام با اشاره به زحمات فراوان تيم‌ مذاكره‌كننده هسته‌اي براي به سرانجام رساندن پرونده هسته‌اي ايران، اظهار داشت: برجام يك موفقيت و يك ضرورت براي كشور بود و تيم مذاكره‌كننده با حمايت‌هاي مقام معظم رهبري توانستند اين موضوع را به سرانجام برسانند.

وي با بيان اينكه برجام آنطور كه بايد و شايد تاكنون اجرا نشده است، تصريح كرد: طرف مقابل ابزارهايي را در اختيار دارد و به شيوه‌هايي مختلف اين ابزارها را به كار مي‌برد تا برجام به درستي اجرا نشود.

رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي ادامه داد: اين ناشي از اين است كه ما با كساني روبرو هستيم كه دشمنان ما هستند. نبايد تصور كنيم كه اگر در برجام موفق شديم با آنها به نتيجه و توافق برسيم، مشكلاتمان با آنها برطرف شده است. 

خرازي با تاكيد بر هوشياري مسئولان در مقابل طرف غربي عنوان كرد: چه در اجراي برجام و چه در ساير مسائلي كه با ديگران داريم، هيچگاه نبايد يك خوش‌بيني زائدالوصفي به ما دست دهد.

وي افزود: بايد همواره احساس كنيم با كساني روبرو هستيم كه آنها با ما مشكلات اساسي دارند و اگر بتوانند و از ابزارهاي لازم برخوردار باشند، ديدگاه‌هاي خود را به ما تحميل خواهند كرد.

رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي با بيان اينكه تنها راه مقابله با اين كارشكني‌ها مقاومت است، اظهار داشت: با اراده ملي و بيداري كه در ملت ايران مشهود است، از اين مراحل هم عبور خواهيم كرد.

وزير خارجه اسبق همچنين تصريح كرد: با اتكا به مردم و توان داخلي، بايد از گشايش‌هايي كه بر اثر برجام براي كشور ايجاد شده در راستاي توسعه كشور از نظر اقتصادي استفاده كرد.

وي با تاكيد بر اينكه فشار به طرف غربي بايد ادامه يابد تا آنها به تعهدات خود در برجام عمل كنند، خاطرنشان كرد: با ايستادگي و اراده ملي بايد بتوانيم در مقابل غربي‌ها مقاومت كرده و مسيري را انتخاب كنيم كه به غربي‌ها وابسته نباشد و روي پاي خود بايستيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها