أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۴۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
با بروز حادثه در مسير خط لوله اتيلن غرب، از روي جمعه تاكنون توليد ۴ مجتمع پتروشيمي لرستان، كرمانشاه، مهاباد و ايلام متوقف شده و شركت ملي صنايع پتروشيمي در تلاش است تا با برقراري مجدد تأمين خوراك از مسير خط لوله اتيلن غرب، توليد آنها از سر گرفته شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، عصر روز جمعه يكم مردادماه در ساعت 16 و 35 دقيقه در كنار روستاي پران پرويز پلدختر استان لرستان، صداي انفجار و زبانه كشيدن آتش، از بروز حادثه جديدي خبر داد.

اين حادثه كه به‌علت ريزش كوه بر روي بخشي از خط لوله انتقال اتيلن كه با نام خط لوله اتيلن غرب شناخته مي‌شود رخ داده بود منجر به سوختن حدوداً 3 ساعته خوراك اتيلن شد.

مسئولان محلي با هماهنگي با مسئولان صنعت پتروشيمي با اقدام به بستن شيرهاي اطمينان در مسير خط لوله، از ادامه حركت اتيلن در اين خط لوله انتقال خوراك جلوگيري كردند و پس از سوختن اتيلن موجود در خط، موفق به مهار آتش‌سوزي شدند.

با بروز اين حادثه، كار رساندن خوراك به 4 مجتمع پتروشيمي لرستان، كرمانشاه، مهاباد و ايلام دچار اختلال شد و توليد در اين 4 مجتمع پتروشيمي متوقف شد. در حالي كه «مرضيه شاهدايي» مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي جمعه شب اعلام كرده بود "با مهار كامل آتش در مسير خط لوله اتيلن غرب، خوراك مجتمع هاي واقع در مسير اين خط از اواخر وقت فردا (شنبه دوم مردادماه) پس از تعمير و راه اندازي، به طور كامل تامين خواهد شد." اما اكنون با گذشت 4 روز هنوز امكان برقراري مجدد ارسال خوراك از طريق خط لوله اتيلن غرب فراهم نشده است.

پيگيري خبرنگار تسنيم از محل وقوع حادثه حاكي از اين است كه مجددا كوه دچار لغزش و ريزش شده و حجم انبوهي خاك و سنگ در محلي كه قرار بود خط لوله آسيب ديده تعمير و جايگزين شود سقوط كرده است و در حال حاضر پاكسازي محل و كار تعمير خط لوله اتيلن غرب ادامه دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها