أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۴۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري با بيان اينكه دولت تركيه در كودتاي نظامي غافلگير شد، گفت: دستگاه‌هاي اطلاعاتي تركيه چند ساعت قبل از آغاز كودتا، از تحركات نيروي هوايي و نيروهاي مسلح و ارتباطات آن‌ها با فتح‌الله گولن مطلع شده بودند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، سردار سرلشكر يحيي صفوي صبح امروز در يادواره شهداي اطلاعات نيروي زميني سپاه پاسداران استان‌هاي آذربايجان‌شرقي، اردبيل و زنجان كه در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار شد، در ابتداي سخنانش سلام گرم مقام معظم رهبري را به تك تك خانواده‌هاي شهدا ابلاغ كرد و اظهار داشت: عزت، عظمت و سربلندي امروز ايران را مديون شهدا هستيم و دعا مي كنيم كه خداوند ما را با اين شهدا مشحور كند.

وي با بيان اينكه همواره در كنار مردم آذربايجان بودن را افتخار خود مي‌دانستم، افزود: با خدا عهد و پيمان بسته‌ايم دست از دفاع از انقلاب اسلامي، رهبري، ملت ايران و ملت‌هاي اسلامي تا سر حد شهادت برنداريم.

دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري در ادامه سطح بندي اطلاعات راهبردي، منطقه‌اي و ملي را بر‌اساس طبقه‌بندي مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر دشمنان فرامنطقه‌اي، ما 15 كشور همسايه داريم كه در سطوح راهبري با دسترسي به اطلاعات و نيات دشمنان اصلي، بايد تصميمات دقيقي اتخاذ شود تا سياست تعاملي، تقابلي و يا تهاجمي انتخاب شود. 

سرلشكر صفوي با تاكيد بر اينكه هركدام از تصميمات را بايد بر‌اساس اطلاعات دقيق نيروهاي اطلاعاتي اتخاذ كنيم، افزود: در سطح ملي هر حكومت و دولت نسبت به منابع و عوامل قدرت ملي، ضعف‌ها، دشمني‌ها، عوامل نارضايتي، گروه‌هاي ضد انقلاب و تهديدكنندگان كشور، بايد اشراف اطلاعاتي داشته باشد تا بتواند تصميمات درستي را بگيرد.

وي با بيان اينكه به مجموعه تلاش‌ها و اقداماتي كه در اثر آن يك سازمان اطلاعاتي احاطه و تسلط كامل بر وقايع و حوادث پيرامون خود براي تصميم‌گيري دقيق جهت پيشگيري و دفع و مقابله با آسيب‌ها را داشته باشد، اشراف اطلاعاتي مي‌ناميم، تصريح كرد: توليد فرصت و اقدام به موقع نتيجه اشراف اطلاعاتي است و نداشتن آن، برابر با غافلگيري است.

دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري با اشاره به برخي غافلگيري‌هاي اطلاعاتي در اوايل انقلاب اظهار داشت: اوايل انقلاب در سقوط پادگان مهاباد در اسفند 57 غافلگير شديم، در حمله نظامي آمريكا به ايران در ارديبهشت 59 با هواپيما و هليكوپتر در طبس غافلگير شديم، در 31 شهريور 59 با حمله صدام، دچار غافلگيري استراتژيك شديم و دير بيدار شديم، در انفجار حزب جمهوري اسلامي و نخست وزيري غفلت داشتيم، در شهادت نمايندگان امام خميني(ره) در استان‌ها و ائمه جمعه در محراب غافگير شديم و در حمله مجدد عراق در اواخر جنگ به فاو و شلمچه و عمليات مرصاد دچار غافلگيري شديم، بنابراين نداشتن اطلاعات برابر با غافلگيري است.

وي نقش شهداي اطلاعات را در جنگ يادآور شد و گفت: بدون شك يكي از عوامل پيروزي در عمليات‌هاي بزرگ، اطلاعات دقيق از دشمن وغيره بود كه با شناسايي نقاط ضعف دشمن، آتش را بر نقاط ضعف دشمن فرود مي‌آورديم.

سرلشكر صفوي كسب اطلاعات از افسران اسير شده عراقي را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در عمليات بيت المقدس در خرمشهر فقط 10 هزار اسير گرفتيم كه اين موفقيت با كارهاي اطلاعاتي حاصل شد.

وي با تاكيد بر اينكه ايمان، شجاعت و فكر برتر، قدرت نيروهاي اطلاعاتي ايران است، تصريح كرد: نقطه قوت نيروهاي اطلاعاتي ايران اين بود كه اطلاعات را با شجاعت تا عمق 500 كيلومتري كسب مي‌كردند كه حتي مواردي پيش آمده كه نيروهاي اطلاعاتي بعد از زيارت كربلا، عكس‌هاي خود را براي ما مي فرستادند.

سرلشكر صفوي در ادامه در تشريح وضعيت دولت تركيه گفت: دولت تركيه در اين كودتاي نظامي غافلگير شد اگرچه دستگاه‌هاي اطلاعاتي تركيه چند ساعت قبل از آغاز كودتا، از تحركات نيروي هوايي و نيروهاي مسلح و ارتباطات آن‌ها با فتح‌الله گولن مطلع شده بودند و همين فرصت كافي بود تا كودتا را با شكست مواجه كنند.

دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري با اشاره به موضع‌گيري به هنگام و اصولي جمهوري اسلامي ايران درباره وقايع تركيه گفت: متأسفانه رسانه‌هاي تركيه موضع‌گيري صريح و به‌موقع مسئولان ايران در رابطه با محكوميت كودتا را بازتاب ندادند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها