يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۶۴۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
در يك نظرسنجي انجام شده مشخص شد 64 درصد مردم تركيه، گولن را عامل كودتا مي‌دانند.
به گزارش پایگاه 598، يك نظرسنجي جديد در تركيه نشان مي‌دهد حدود دوسوم مردم اين كشور معتقدند «فتح‌الله گولن» اپوزيسيون آمريكا نشين طراح اصلي كودتاي نافرجام بوده است.

به نوشته خبرگزاري «رويترز» اين نظرسنجي كه از سوي موسسه افكارسنجي «پولستر اندي‌آر» انجام شده مي‌گويد 64.4 درصد از شركت‌كنندگان، گولن را پشت قضيه كودتاي 15 جولاي مي‌دانند.

بر اين اساس، 3.8 درصد از نظردهندگان ايالات متحده آمريكا را عامل كودتا، 3.6 درصد ديگر كشورهاي خارجي و 2.2 درصد نيز «رجب طيب اردوغان» رئيس جمهور تركيه را طراح كودتا عنوان مي‌كنند.

رويترز افزود: اين نظرسنجي مي‌تواند تسلط اردوغان بر قدرت را بيشتر كند. مخالفان اردوغان نگرانند او از اين كودتاي نافرجام براي سركوب بي‌سابقه و بدون ملاحظه مخالفان استفاده كند.

72.6 درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي مي‌گويند دولت‌هاي ديگر از افسران نظامي كه اين كودتا را انجام دادند حمايت مي‌كردند. 78.9 همراهي سران احزاب مخالف با اردوغان را مهم دانستند.

83.9 درصد صحبت‌هاي اردوغان در شب آغاز كودتا را تماشا كرده بودند و 65.7 درصد از نظردهندگان يا اقوام آنها براي حمايت از دولت و مقابله با كودتاچيان به خيابان‌ها رفته بودند.

81.5 درصد خواستار استردادا گولن به تركيه بوده و 77.7 درصد گولن و عقايدش را تهديدي براي نظم كنوني و آتي تركيه مي‌دانند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها