أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۴۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
انتشار تصاوير ويديويي جديد از شكنجه و رفتار غير انساني با نوجوانان در زندان‌هاي استراليا به سبك زندان ابوغريب در عراق پرده برداشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، انتشار فيلمي از يك نوجوان زنداني پرده از شكنجه عليه نوجوانان استراليايي محبوس در زندان‌هاي مختص اين سنين برداشت. اين فيلم نشان مي‌دهد اين نوجوان به شدت مورد شكنجه و سو‌ء استفاده قرار گرفته‌است.

به نوشته گاردين، بعد از انتشار تصاوير، ويديو و مطالبي درباره شكنجه نوجوانان مجرم، «ملكولم ترنبول» نخست وزير استراليا روز سه‌شنبه (امروز) دستور تحقيقات و بررسي در اين مساله را صادر كرد.

گاردين ادامه داد، انتشار اين فيلم نشان مي‌دهد براي مثال در موردي يك نوجوان با زنجير به صندلي بسته شده بود و كلاهي بر سرش گذاشته شده بود تا جايي را نبيند و مدت‌ها به همين حال رها شده است. در مورد ديگري يكي از افسران اين مركز ديده مي‌شود كه يك نوجوان 13 ساله را روي زمين مي‌كشد تا وي را به محل خوابش منتقل كند.

امروز فيلمي از يك مركز نگه‌داري مجرمان زير 18 سال واقع در شمال استراليا پخش شد كه شرايط نوجوانان دستگيرشده و سو‌ءرفتار با آنان را بين سال‌هاي 2010 تا 2015 نشان مي‌دهد.

بعد از انتشار اين فيلم فعالان حقوق بشر با انتقاد شديد از دولت استراليا گفتند كه دولت تا قبل از انتشار اين مساله براي عموم، نسبت به آن غفلت كرده است.

نخست وزير استراليا بعد از انتشار اين فيلم گفت «ما مصمم هستيم از جزييات اين مساله مطلع شويم و مصمم هستيم با تحقيقات دريابيم تا چه حد اين فرهنگ سو‌ء استفاده پيش رفته و آيا مخفي‌كاري صورت گرفته است يا خير و براي چه اين سو‌ء رفتار و سو‌ءاستفاده براي مدتي طولاني مخفي مانده است.»

با انتشار فيلم هايي در اين خصوص، فعالان حقوق بشري در فضاهاي مجازي، اين سبك شكنجه گري را با شكنجه عراقي ها در زندان ابوغريب اين كشور توسط نظاميان آمريكايي مقايسه كردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها