يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۶۴۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه توسعه صنایع بدون رسوخ فناوری در آن امکان‌پذیر نیست، گفت: در سال 92، 500 میلیارد تومان سوغات مشهد از چین وارد کشور شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، دکتر علی وطنی در چهارمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو که صبح امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با تاکید بر اینکه هیچ طرح تحقیقاتی موفق نخواهد بود، مگر آنکه به فناوری تبدیل شود، افزود: زمانی که اقتصاد کشور اقتصاد تک‌محصولی نفتی بود، تنها دو قلم در تولید ناخالص ملی در نظر گرفته می‌شد که این دو شامل صنایع دستی و خشکبار و محصولات کشاورزی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه هیچ کدام از این صنایع بدون استفاده از فناوری امکان رقابت ندارند، ادامه داد: شاهد این ادعا این است که در سال 92 در مشهد 500 میلیارد تومان واردات سوغات مشهد از چین داشتیم.

وطنی دلیل این امر را اتکای اقتصاد کشور به نفت ذکر کرد و یادآور شد: در سال جاری کمتر از 15 درصد اقتصاد کشور مبتنی بر نفت بوده است.

وی به برخی از کشورها همچون ژاپن، آلمان و نروژ اشاره کرد و ادامه داد: این کشورها به جای اتکا به اقتصاد متکی بر نفت بر اساس اقتصاد مبتنی بر نفت فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در این باره توضیح داد: این کشورها کاتالیست‌هایی را که تاکنون تولید می‌کرده‌اند، ارتقاء داده‌اند و با توسعه فناوری نانو ارزش افزوده آنها افزایش یافته، ضمن آنکه اثربخشی این محصولات نیز ارتقاء پیدا کرده است.

وطنی، میزان صادرات و واردات را از جمله شاخص‌های توسعه کشورها نام برد و یادآور شد: برخی در کشور میزان صادرات میعانات گازی را جزو صادرات غیرنفتی می‌دانند؛ این در حالی است که میعانات گازی نیز مبتنی بر نفت و خام‌فروشی است.

وی منابع نفتی را شامل هیدروژن، کربن، اکسیژن، ازت و گوگرد دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین عناصر در این زمینه عناصر هیدروکربنی هستند که برای آن بیش از هفت میلیون فرایند شناسایی شده است؛ ولی ما از میان همه این فرایندها بر راهکار ساده‌تر یعنی سوزاندن گازها تمرکز کرده‌ایم، در حالی که می‌توانستیم با رسوخ فناوری در این فرایندها ورود پیدا کنیم.

وطنی همچنین به بخش صنعت گیاهان دارویی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ایران دارای بیشترین ارقام دارویی است؛ به گونه‌ای که با عصاره‌گیری و تولید محصولات باارزش از گیاهان دارویی می‌توانیم اقتصاد یک استان را متحول کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها