أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۶۴۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی:
حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: حسین فریدون درصدد استفاده از رانت تحصیلی در دانشگاه شهید بهشتی است که با مقاومت دانشگاه روبرو شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام عبد‌الرضا پورذهبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌گو با تسنیم، با اشاره به تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی، ضمن اعلام اینکه "دانشگاه شهید بهشتی مجاری خبری خاص خود را دارد و در موقعیتی نیستم که در جایگاه دانشگاه اظهارنظری داشته باشم"، اظهار داشت: خبری که در این زمینه در خبرگزاری تسنیم منتشر شده شاید در بعضی از جزئیات اختلاف نظرهایی داشته باشد، اما در کل خبر درست بوده و به نظر می‌رسد اتفاقات و سوءاستفاده‌‌هایی در حال جریان است.

وی افزود: چون این موضوع مربوط به دانشگاه شهید بهشتی بود و به این دلیل که ما در دانشگاه شهید بهشتی هستیم، این خبر را از همان روز اول پیگیری و دنبال کردم، اما اکثر خبرها در این خصوص در خبرگزاری تسنیم منتشر شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در همین زمینه گفت: خبر مربوطه روز دوشنبه یا سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد، البته این خبر در طول هفته گذشته دانشگاه تحت بررسی بود، اما دانشگاه از شنبه به مدت یک هفته تعطیل شده است.

وی ادامه داد: بحث اولیه در این خصوص اتفاقات داخل دانشگاه بود و اینکه تحرکاتی برای بررسی موضوع صورت گرفت، عزیزان ما در دانشگاه درصدد بررسی خبر بوده و هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: قرار بوده که سوءاستفاده‌‌هایی توسط حسن فریدون در دانشگاه صورت گیرد که دانشگاه مقاومت و سعی کرده موارد قانونی را رعایت کند، همین مسئله حواشی خاصی را برای دانشگاه ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: فریدون به لحاظ جایگاه خود قصد داشت پایان‌نامه‌اش را زودتر به نتیجه برساند. این مسئله در مقدورات دانشگاه از نظر قانونی نبود و باعث شد فشارهایی به دانشگاه وارد شود و مسائلی مطرح شود.

وی درباره حقوق‌های نجومی نیز گفت: به نظر می‌رسد همان‌طور که دولت برخی پروژه‌ها را مانند مسکن مهر با لفظ خودشان مزخرف می‌دانست  و آن را متوقف کرد، می‌توانست مسئله حقوق‌های نجومی را هم که به قول خودشان از قبل بوده متوقف کنند، البته ظاهرا مسئله حقوق‌ها مربوط به دولت قبل نبود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: حقوق‌های نجومی شکاف‌های عجیبی در بین جامعه ایجاد و مردم را سرخورده کرد، برخی از این افراد که چنین حقوق‌هایی را گرفتند تحصیلات بالایی ندارند، اما جایگاه آنها باعث شده چنین دریافتی‌هایی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی درباره جایگاه فریدون در این میان نیز گفت: بدون اینکه بخواهم قضاوتی کنم، چون ایشان هم باید از خود دفاع کنند، اما به نظر می‌رسد حواشی زیادی اطراف آقای فریدون است که باید این حواشی را برطرف کنند.

وی افزود: حداقل آنچه که درباره دانشگاه شهید بهشتی و آقای فریدون بوده را بنده می‌دانم، درصدد بالایی از خبر اعلام شده در خبرگزاری تسنیم مطابق واقعیت بود؛ اینکه فشاری روی دانشگاه در این زمینه داشت مبنایی را ایجاد می‌کرد که از وضعیت تحصیل و مدرک ایشان استفاده شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: فریدون در حال حاضر یک پروژه خاص در داخل دستگاه است، به نظر عزیزان ما در دولت یا باید لیست مواردی که به ایشان مربوط است را دفاع کنند یا ایشان را کنار بگذارند تا رابطه دولت با مردم مخدوش نشود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد دولت و فریدون باید زودتر اقدامی‌ کنند یا از خود دفاع کنند و اگر دفاعی در کار نیست دولت او را از دایره کار کنار بگذارد. مردم به رئیس‌جمهور رای دادند و چه گناهی کردند که امروز باید این‌گونه رفتارهای برادر رئیس‌جمهور را تحمل کنند، البته این موضوع باید در تمام دوره‌های ریاست‌جمهوری رعایت شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها