أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۵۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
مرد جوان وقتی فهمید که همسرش پی به رابطه پنهانی او با زن دیگری برده است، نقشه جنایت کشید. این مرد پس از قتل همسر ۳۲ساله‌اش جسد او را در اطراف مشهد دفن کرد غافل از اینکه یک سگ گله، دستش را رو خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 ، صبح شنبه، دوم مردادماه چوپانی که در حال چرای گوسفندانش در تپه‌های اطراف مشهد بود متوجه رفتار غیرعادی سگش شد. سگ گله در بالای تپه سر و صدا می‌کرد و خاک را کنار می‌زد. جوان چوپان وقتی خودش را به او رساند پای زنی را دید که از دل خاک بیرون زده بود و وحشتزده با پلیس تماس گرفت.
 
دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان به همراه بازپرس سیدجواد حسینی، کشیک جنایی مشهد در محل حادثه حاضر شدند. جسد از زیر خاک بیرون کشیده و در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که حدود 2هفته از مرگش می‌گذرد. طبق گفته کارشناس پزشکی قانونی قربانی زن جوانی بود که روی بدنش آثار ضرب و جرح به چشم می‌خورد و به‌نظر می‌رسید خفه شده است.
 
از همان زمان تحقیقات کارآگاهان جنایی برای کشف راز جنایت شروع شد. هیچ سرنخی که هویت مقتول را فاش کند در محل حادثه وجود نداشت. با این حال پس از چند ساعت بررسی معلوم شد که پدر و مادر زنی که مشخصاتش با مقتول یکی است، چند روز پیش با حضور در اداره پلیس خبر از گم‌شدن دخترشان داده‌اند.
 
وقتی خانواده زن‌گمشده با دیدن جسد تأیید کردند که قربانی کسی جز دخترشان نیست، نخستین کسی که در مظان اتهام قرار گرفت، شوهر مقتول بود. مردی 33ساله که از حدود یک سال قبل با همسرش اختلاف داشت و این اختلافات به حدی بود که زن جوان از خانه قهر کرده و به خانه پدرش رفته بود.
 
کارآگاهان در ادامه تحقیقات سرنخ‌های دیگری هم به‌دست آوردند که احتمال ارتکاب جنایت از سوی شوهر مقتول را بیشتر می‌کرد. آنها مردی را شناسایی کردند که 2هفته پیش خودروی نیسانی را در حوالی همان محلی که جسد پیدا شد دیده بود. حال آنکه شوهر مقتول یک خودروی نیسان داشت که با آن کار می‌کرد. از سوی دیگر این مرد همزمان با پیدا شدن جسد مقتول ناپدید شده بود و این مسئله نشان می‌داد که وی از ترس دستگیری فرار کرده است. به این ترتیب قاضی جنایی دستور بازداشت او را صادر کرد و تحقیقات برای به دام انداختن وی شروع شد.
 
    زندگی پنهانی
 
درحالی‌که جست‌وجو برای دستگیری مظنون شماره یک پرونده ادامه داشت، اطلاعات دیگری هم در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت. اینکه مرد جوان زندگی پنهانی دارد و با اجاره خانه‌ای در منطقه طرق مشهد، همراه زن جوانی در آنجا زندگی می‌کند. کارآگاهان راهی این خانه شدند اما مرد جوان که متوجه حضور پلیس در محل شده بود، سوار بر یک خودروی پژو 405متواری شد. تعقیب او ادامه یافت و در این مرحله، قاضی پرونده دستور توقیف خودروی وی را صادر کرد. مشخصات این خودرو در سیستم پلیس ثبت شد تا اینکه در نهایت روز گذشته پلیس موفق به دستگیری عامل جنایت شد.
 
ماجرا از این قرار بود که صبح دیروز مأموران کلانتری طرق که سرگرم گشتزنی در خیابان‌های این منطقه بودند، متوجه خودروی پژویی شدند که کنار خیابان پارک و مردی داخل آن خوابیده بود. آنها شماره پلاک خودرو را استعلام کردند و معلوم شد که دستور توقیف خودرو و دستگیری راننده آن صادر شده است. به این ترتیب مرد جوان درحالی‌که هنوز در خواب بود به محاصره پلیس درآمد و وقتی چشمانش را باز کرد، مأموران را بالای سر خود دید.
 
او پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌های قضایی-پلیسی به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل در خیابان با زن جوانی آشنا شدم و از همان زمان رابطه پنهانی ما شروع شد تا اینکه پلیس ما را دستگیر کرد و به جرم رابطه نامشروع به زندان افتادم. پس از آزادی از زندان به همسرم قول دادم که دیگر به او خیانت نکنم اما نتوانستم و همچنان به رابطه پنهانی‌ام ادامه دادم. حتی برای آن زن خانه‌ای اجاره کردم. همسرم که به رفتارم مشکوک شده بود قهر کرد و به خانه پدرش رفت.
 
مدتی بعد اما او نشانی خانه‌ اجاره‌ای مرا به‌دست آورد و با حضور در آنجا جنجال به‌پا کرد. وقتی دیدم همه‌‌چیز لو رفته، تصمیم به قتل او گرفتم. به همین دلیل روز حادثه به بهانه حرف زدن، او را سوار ماشین کردم و به محلی خلوت بردم و در آنجا او را خفه کردم. پس از آن هم جسدش را دفن کردم غافل از اینکه با کشف جسد، همه‌‌چیز فاش می‌شود. با اعترافات این مرد، قاضی حسینی برای او قرار بازداشت صادر کرد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.
 
منبع: همشهری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها