کد خبر: ۳۸۶۶۱۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
مقبولیت «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در اذهان مردم این کشور به پایین‌ترین سطح خود در دو دهه گذشته رسیده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،  موسسه نظر سنجی «گالوپ» از افت مقبولیت «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، میزان مقبولیت هیلاری کلینتون به پایین‌ترین حد خود در 24 سال اخیر رسیده و تنها 38 درصد آمریکایی‌ها با کلینتون موافقند، درحالیکه 57 درصد مردم این کشور دید نامطلوبی به او دارند.

بیشترین دیدگاه مثبت آمریکایی‌ها به هیلاری کلینتون در دسامبر سال 1998 و به میزان 67 درصد بود. قبل از سال گذشته، کمترین میزان مقبولیت کلینتون از زمان معروفیتش 43 درصد و در ژانویه سال 1996 و 44 درصد در مارس 2001 بود.

 بر اساس نظر سنجی‌های گالوپ میزان مقبولیت کلینتون در اواسط ژوئن 41 درصد بود، اما در اواسط جولای به 37 درصد کاهش یافت. این میزان در جریان مجمع جمهوری‌خواهان که هفته گذشته برگزار شد، در همین سطح باقی ماند. این در حالی است که میزان مقبولیت «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در هفت روز گذشته 36 درصد و میزان عدم مقبولیت وی 59 درصد بود که از لحاظ جنبه مثبت این قضیه تنها میزان ناچیزی کمتر از  کلینتون است.

در همین رابطه و در دومین روز مجمع ملی حزب دموکرات در آمریکا، وکلای انتخاباتی رسما هیلاری کلینتون را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 انتخاب کردند.

کلینتون اولین زن تاریخ آمریکاست که موفق شده نامزد یکی از دو حزب بزرگ این کشور برای شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری شود.

پس از اعلام رسمی پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی تعدادی از هواداران «برنی سندرز» سالن محل همایش را به نشانه اعتراض ترک و در مقابل سالن محل برگزاری همایش در فیلادلفیا تجمع اعتراضی برپا کردند.

این درحالیست که برنی سندرز که در سالن همایش حضور داشت، با در دست گرفتن میکروفون اعلام کرد که وی از رقابت کنار کشیده تا راه برای نامزدی نهایی هیلاری کلینتون برای غلبه بر دونالد ترامپ هموار شود.

پیش از این و در همایش جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب انتخاب شده بود. بنابراین رقابت اصلی انتخابات سال 2016 میان هیلاری کلینتون از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها