يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۶۶۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
مجلس خبرگان رهبری:
مجلس خبرگان رهبری طی بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال رئیس فقید این مجلس اعلام کرد شخصیت کم‌نظیر عالم پرهیزکار مرحوم آیت‌الله مشکینی همیشه بر تارک اسلام و انقلاب خواهد درخشید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، هم‌زمان با فرارسیدن سالروز ارتحال آیت‌الله مشکینی، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شخصیت کم‌نظیر عالم پرهیزگار، فقیه مجاهد، اسوه اخلاق و مجتهد بصیر مرحوم آیت الله مشکینی (رضوان الله تعالی علیه) که به‌حق مصداق بارز حدیث «العلماء ورثة الانبیاء» بود برای همیشه بر تارک اسلام و انقلاب خواهد درخشید.

این بیانیه می‌افزاید:‌ بی‌تردید این روحانی عالی‌قدر از جمله شخصیت‌های نادری بود که در سراسر عمر بابرکت و در مراحل گوناگون زندگی نورانی خویش، منشأ برکات فراوان برای حوزه علمیه و مردم مؤمن و اسوه اخلاقی و عملی برای شاگردان و ارادتمندان خود بود.

در بیانیه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش برجسته ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) آمده است: معظم‌له با تحمل شکنجه، زندان و تبعید از سوی دستگاه ستمشاهی علیه ایشان همراه بود؛ امری که نه‌تنها در عزم پولادین آن یار امام و انقلاب، خللی پدید نیاورد که نشان داد ایشان در هر حال در راه مبارزه و نشر معارف اسلامی، گام برمی‌‌داشت به‌گونه‌ای که حتی در ایام تبعید نیز بی‌محابا، کلاس تفسیر خود را دایر می‌نمود و با تمسک به روایت «زکاة العلم نشره»، جان‌های تشنه معارف دین را سیراب می‌کرد.

این بیانیه می‌افزاید: این فقیه پارسا و مجاهد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از یاری امام راحل، مقام معظم رهبری و نظام اسلامی، دریغ نورزید و در مسئولیت‌های گوناگون از جمله حدود ربع قرن ریاست بر مجلس خبرگان رهبری، دیانت را با سیاست آمیخت و این مجلس عظیم را به بهترین نحو اداره کرد.

در بیانیه مجلس خبرگان رهبری در آستانه نهمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت الله مشکینی (رضوان الله تعالی علیه) رئیس فقید این مجلس آمده است:‌ همگان به‌ویژه اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری را به مطالعه سیره نظری و عملی و شایستگی‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی آن اسوه زهد و تقوا، دعوت کرده و توفیق کسب معارف اهل بیت(ع) و پیمودن راه بزرگانی چون مرحوم آیت الله مشکینی (طاب ثراه)  را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها