أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۷۴۰
زمان انتشار: ۰۱:۴۸     ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند منطقه «بنی زید» را در شمال حلب آزاد کنند؛ منطقه‎‏ای که از نظر راهبردی بسیار مهم است و کنترل آن، دستاوردی ارزشمند به شمار می‌رود.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نیروهای سوری و همپیمانان آن امروز پنجشنبه موفق شدند به صورت کامل کنترل منطقه «بنی زید» در شمال حلب را به دست گیرند.

نیروهای مقاومت نیمه از شب گذشته عملیات نهایی پاکسازی شهرک بنی زید و «مسکن جوانان» را برای تکمیل محاصره تروریستها در شرق این شهر آغاز کردند.

این منطقه در شمال شهر حلب قرار دارد. این منطقه از جنوب  در حد فاصل مناطق  «السبیل، شیحان و الخالدیة»، از شرق به منطقه «الاشرفیه»، از شمال شرق به منطقه «شیخ مقصود» و از شمال به «ضهره عبد ربه» و از آنجاه به «حریتان» ارتباط دارد.



به گزارش گروه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی»، پس از کنترل این منطقه توسط نیروهای مقاومت دستاوردهای زیر محقق شده است:

1- کاهش حملات خمپاره‌ای بی هدف و پراکنده تروریستها به سوی مناطق السبیل، الشیخ مقصود، الأشرفیة، «السریان الجدیدة و السریان القدیمة»، محوطه مسجد جامع الرحمن و خیابان «تشرین» و سایر مناطق نزدیک.

2- قطع تنها شریان امدادرسانی به تروریستهای حاضر در شرق حلب که از طریق شهر حریتان به ترکیه میرسد.

3- امکان هماهنگی بیشتر میان ارتش سوریه و نیروهای کُرد در منطقه الشیخ مقصود و فراهم کردن مقدمات ایجاد جبهه تازه به سوی کارگاههای «الشقیف» و اردوگاه «حندرات».

4- دور کردن خط تماس با گروههای تروریستی به خارج از مرزهای شمالی شهر حلب تا تروریستها با ریف شمالی در تماس باشند.

منطقه بنی زید از اکتبر سال 2012 تحت اشغال گروهی بود که «لواء شهداء بدر» نام داشت و بعدها به گردان 16 ارتش آزاد تغییر نام داد. همچنین گروههای تروریستی «جیش المجاهدین، حرکة نور الدین الزنکی، گروههایی از الجبهة الشامیة، و گروه استقم کما أمرت» نیز در این منطقه حضور داشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها