أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۶۸۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
خبرهای جدید تسنیم از ردّپای یکی از چهره های مشهور بخش خصوصی مرتبط با یکی از مسئولان ارشد دولتی، در پرونده "فساد بزرگ" بانکی حکایت دارد. قرار است تحقیقاتی از فعالیت وی در بخش صرافی و بانکی صورت گیرد.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، "فساد بزرگ" بانکی مهمترین خبری است که حدود دو هفته پیش از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسانه‌ای شد ولی با توجه به هیاهوی حقوق‌های نجومی چندان مورد توجه قرار نگرفت.

مدیرعامل معزول بانک ملت احتمالاً یکی از عوامل اصلی این فساد بزرگ بانکی می‌باشد چراکه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دستگیری علی رستگار سرخه اعلام کرد که وی در جریان "کشف یک باند سازمان یافته فساد بانکی" دستگیر شده است.

یک روز پس از آن سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در توضیحی بیشتر درباره این دستگیری، منحصر بودن اتهام رستگار سرخه به موضوع حقوقهای نجومی را از اساس رد کرد و از مسئله بالاتری سخن گفت. فرمانده کل سپاه می‌گوید: "مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است؛ قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است، اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده است".

سرلشکر جعفری خبر جدید و مهمی درباره جزئیات این باند سازمان یافته افشا کرد و  گفت که "در این پرونده برخی سیاسیون نیز حضور داشته‌اند".

همچنین طبق اعلام سخنگوی دستگاه قضا علاوه بر رستگار سرخه و معاونش، 2 نفر دیگر هم بازداشت هستند و عده دیگری نیز تحت تعقیبند.

محسنی اژه‌ای می‌گوید: "در این پرونده 4 نفر بازداشت هستند و تعداد دیگری هم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که برخی از آنها خارج  از کشور هستند. این پرونده که در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، در ارتباط با مسائل مالی تشکیل شده است اما صرفاً مربوط به بحث دریافت حقوق‌های نامتعارف نیست".

خبرهای جدید تسنیم از ردپای یکی از چهره های مشهور بخش خصوصی که با یکی از مسئولان ارشد دولتی هم در ارتباط است، در پرونده فساد بزرگ بانکی حکایت دارد. قرار است تحقیقاتی از فعالیت های وی در حوزه بانکی و صرافی صورت گیرد.

همچنین شنیده ها حکایت از حضور 2 زن در پرونده فساد بزرگ بانکی دارد. این افراد برای عملیات انتقال پول توسط مفسدان حاضر در پرونده انتخاب شده بودند.

یکی از این متهمان که هم اکنون متواری است، خانمی هندی می باشد که 250 میلیارد تومان پول را از افراد حاضر در پرونده فساد بزرگ بانکی دریافت کرده و تاکنون این پول را پس نداده است.

متهم خانم دیگری هم که در این پرونده حضور دارد همسر یکی از بدهکاران بزرگ بانکی می باشد که وی نیز 350 میلیارد تومان از اموال بیت المال را گرفته و هم اکنون متواری است.

جعفری دادستان تهران هم درباره "فساد بزرگ" بانکی که اخیراً کشف و افشا شده، از جابجایی 800 میلیارد تومان در بانک ملت،بازداشت 4 متهم و بسر بردن چند متهم دیگر در خارج کشور خبر داد و گفت: درباره نحوه اقدامات متهمان از وزیر اقتصاد و رییس‌کل بانک مرکزی درخواست گزارش شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
ببينم . نقش جناب برادر مستر حقوقدان در اين مابين . چيست ؟!
بيصبرانه منتظر شنيدن آخرين اطلاعات ازين جماعت هستيم !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها