أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۸۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
وجود آرایشگاه های زیرزمینی زنانه و مردانه که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند پدیده ای نگران کننده است، اماکنی که به صورت غیر مجاز دست به انجام خالکوبی، سولاریوم، تجویز داروهای چاقی و لاغری، مواد آرایشی و...می زنند.

 به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، وجود آرایشگاه‌های زیرزمینی زنانه و مردانه که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند پدیده ای نگران کننده است، اماکنی که به صورت غیر مجاز دست به انجام خالکوبی، سولاریوم، تجویز داروهای چاقی و لاغری، مواد آرایشی و...می زنند.

عابدی - نایب رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران -  در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد فعالیت زیرزمینی این آرایشگاه‌های زنانه معتقد است که حضور در مکان هایی که هیچ گونه سنخیتی با سالن‌های آرایشی قانونمند ندارد موجب افزایش بیماری‌های پوستی و همچنین شیوع آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. وی همچنین با تاکید بر اینکه فعالیت زیرزمینی تعداد قابل توجهی از آرایشگر نماها غیر مجاز و غیر قانونی بوده و پدیده زشتی است که شیوع پیدا کرده، خاطرنشان کرد: شناسایی این واحدها که تابلو یا حتی تبلیغات محیطی در سطح شهر داشته باشند با همکاری بازرسان اتحادیه و همچنین مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی امکان پذیر است و به همین دلیل به محض مشاهده چنین مراکزی بلافاصله اقدامات قانونی جهت اعمال ماده ۲۷ قانون نظام صنفی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این اماکن غیر قانونی و تحت عنوان آرایشگاه زنانه است، بیان کرد: فعالیت غیرمجاز و غیر بهداشتی این مکان‌ها به صورت زیرزمینی و غیر قانونی علاوه بر شیوع بیماری‌های متعدد موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

عابدی، ادامه داد: مشکل از آن جایی شروع می شود که عده‌ای با استفاده از فضای مجازی برای جذب مشتریان وبه جهت کسب درآمد در مکان‌هایی غیر قابل دسترس بستر را برای شیوع انواع بیماری‌ها و همچنین ورود مدل‌های غیر متعارف به جامعه ایجاد کرده‌اند.

وی با ابراز تاسف نسبت به فعالیت این قبیل مکان‌ها که اغلب در منازل مسکونی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این قبیل مکان‌ها برای بازرسی قابل شناسایی نیست، اما اتحادیه با حمایت اتاق اصناف و همچنین با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی با جدیت و تلاش مستمر در حال شناسایی و برخورد با این قبیل فعالیت هاست.

نایب رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران در ادامه با بیان اینکه حضور در مکان هایی که هیچ گونه سنخیتی با سالن‌های آرایش قانونمند ندارند موجبات افزایش بیماری های پوستی و همچنین شیوع آسیب های اجتماعی با رویکرد هدف قرار دادن بنیان خانواده را در پی دارد، گفت: انتظار می رود تا در چنین شرایطی مردم هم با پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اتحادیه با هدف استحکام کانون گرم خانواده و پیشگیری از افزایش بیماری‌ها و همچنین جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه همکاری کنند، زیرا در نهایت هم مردم هستند که با تبعات مثبت یا منفی این قبیل فعالیت های غیر مجاز مواجه می شوند.

نایب رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران با اشاره به اینکه واحدهای صنفی زیر مجموعه این اتحادیه به جهت استقلال و درآمدزایی، مستقیما در اشتغال زایی و هویت بخشی به زنان شاغل در این واحدها تاثیر گذار هستند، اظهار کرد: در بسیاری موارد مسئولیت مستقیم خانواده بر عهده این افراد زحمت کش است و فعالیت‌های این بخش کمک شایانی به توسعه روابط اجتماعی و گسترش فعالیت های خدماتی و اقتصادی و ایجاد درآمد برای صاحبان این حرفه خصوصا اقشار آسیب پذیر کرده است.   علاوه بر این رسته شغلی آرایشگران و پیرایشگران زنان با توجه به نیاز جامعه تحت نظر این اتحادیه در ارائه خدمات اجتماعی مورد اشاره و توسعه فعالیت‌های اجتماعی زنان بوده و زمینه کار و فعالیت بیش از پیش زنان را در اجتماع فراهم آورده است.

وی ادامه داد: شایان ذکر است تاکنون طی بررسی و بازرسی‌های بعمل آمده از سالنهای دارای مجوز و قانونی گزارش در خصوص نوع تخلفات و موضوعات مطروحه مشاهده نشده و از مردم  خواهشمندیم که ضمن عدم مراجعه به این مراکز غیر قانونی هرگونه اطلاعی از این مکان‌ها دارند با شماره تلفن (٢٠-٧٧٦٤٩٠١٩ ) اتحادیه آرایشگران زنانه تهران تماس بگیرند تا اقدامات قانونی صورت پذیرد. همچنین ضمن هشدار جدی در خصوص جمع آوری مکان‌های فوق الذکر صاحبان این مراکز می توانند در صورت داشتن شرایط لازم جهت أخذ مجوز های مربوطه به اتحادیه مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
در عوض دزدی از جیب مردم و بیت المال و غارت کشور و حقوقهای چند میلیونی و دکل نفتی و ................. غیر قانونی نیست و آزاد است واقعا شرم آور است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها