أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۶۹۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
نقد عملکرد دوساله دبیرکل فعلی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور با بازخوردهای متفاوتی روبرو شد، از ناراحتی کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در دوران مدیریتی آقای مختارپور به برخی از مطالبات صنفی به حق خود رسیده بودند تا بررسی و واکاوی بیشتر معایب و محاسن فعالیت های این نهاد فرهنگی که در فضای سیاست زده فعلی و عدم پرداخت رسانه ها به نقد عملکرد مراکز پراهمیت فرهنگی کشور ،فتح الباب‌ی به شمار می رود.
چندی پیش سرویس فرهنگی پایگاه 598 با انتشار یادداشتی انتقادی به عنوان «واپس‌گرایی فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بازگشت به ماقبلِ 84» نسبت به استمرار نگاه محمدحسین ملک احمدی در دو سال دوره مدیریتی علیرضا مختارپور انتقاداتی را بیان نمود.

نقد عملکرد دوساله دبیرکل فعلی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور با بازخوردهای متفاوتی روبرو شد، از ناراحتی کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در دوران مدیریتی آقای مختارپور به برخی از مطالبات صنفی به حق خود رسیده بودند تا بررسی و واکاوی بیشتر معایب و محاسن فعالیت های این نهاد فرهنگی مهم که در فضای سیاست زده فعلی و عدم پرداخت رسانه ها به فضای نقد عملکرد مراکز پراهمیت فرهنگی کشور، فتح الباب‌ی به شمار می رود.

در این بین با توجه برداشت های مختلفی که از متن فوق الذکر صورت گرفته پایگاه 598 لازم می داند که نکاتی را در خصوص مطلب فوق الذکر بیان نماید.

- نخست آنکه هدف از نگارش و انتشار این مطلب کمک به اصلاح امور و تصحیح سیاست های فعالی این نهاد فرهنگی در راستای رسیدن به رسالت اصلی نهاد کتابخانه های عمومی که همان ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور بوده است.

- در یادداشت انتقادی فوق الذکر به درستی بارها به مدیریت انقلابی دکتر منصور واعظی در نهاد کتابخانه ها اشاره شده است که قرار گرفت اسم مدیریت سابق و فعلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور موجب گردید که برخی برداشت بر انقلابی نبودن جناب مختارپور را نمایند که لازم است اشاره گردد که این برداشت از متن صحیح نمی باشد و سابقه جناب مختارپور نشان از رویکرد انقلابی ایشان دارد.

- در مطلب فوق الذکر اشاراتی به تعطیلی طرح های «کتاب من»، «ایستگاه مطالعه»، «کارگروه‌های تخصصی بررسی منابع»، «هزار و یک مسابقۀ فرهنگی»، «شبکۀ کتابخوانان حرفه‌ای» شده بود که بررسی های بیشتر خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه 598 حکایت از تعطیلی بخشی از این طرح ها و تغییر برخی دیگر از این پروژه ها همچون طرح ایستگاه مطالعه با توجه به مقدورات مالی و سازمانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را دارد.

نقد اصلی پایگاه 598 به استمرار نگاه آقای ملک احمدی در دوران جناب مختارپور می باشد که بررسی حجم انتقاداتی که از عملکرد آقای ملک احمدی در رسانه ها صورت می گرفت با سکوت رسانه های فرهنگی کشور درخصوص عملکرد مدیریت دوساله آقای مختارپور این سوال را به وجود می آورد که چه علتی موجب عدم پرداخت رسانه های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به عملکرد و فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دو سال گذشته بود است که در جای خود قابل تامل می باشد.

در پایان تحریریه فرهنگی پایگاه 598 ضمن احترام به نظرات و برنامه های مدیریت فعلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آمادگی خود را برای برگزاری میزگردی تخصصی درخصوص بررسی عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور را اعلام می دارد و از کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین منتقدین دعوت می نماید که با حضور در این میزگرد به انتقادات و ابهامات موجود پاسخ دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بچه های کتابخانه های ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
۲
۰
باسلام، خبرنگار فرهنگی شما حقایق رو گفتن و من به عینه دیدم این قضایارو همیشه هم حرف حق تلخه واقعا آقای مختارپور زحمات 7ساله اقای مهندس واعظی رو به باد دادن، دبیرکل فعلی مرد عمل نیستن و فقط حرف میزنن در یکی از دیدارهاشون با کتابداران گفتن که هر دوماه یک بار به همه کتابداران 200ساعت یا کمتر اضافه کاری میدن اما فقط دوماهه اول اجرا شد و دیگه قولشون عملی نشد، و قو لهای زیادی که دادن و زدن زیرش مثلا یکیشون یادداشتهای هفتگی دبیرکل بود که شده یادداشتهای سالیانه و ...
یا همسان سازی حقوق ها که بازم شما میبینید که واقعا عملی نشدو...
کسی مجبورش نکرده که حرفی رو بزنه و نتونه به حرفش عمل کنه، لطفا دلخوشی الکی به بچه های کتابخونه نده وقتی مرد عمل نیستی
باتشکر
پاسخ
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
۲
۰
598 احسنت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها