کد خبر: ۳۸۶۹۲۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن، سپاه و ارتش به عنوان دو بازوی قدرتمند نظام اسلامی در چارچوب مأموریت‌های مصوب قدرتمندانه در دفاع از تمامیت ارضی و انقلاب و ارزش‌های آن عمل کرده‌‌اند و توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام گذارند.

 به گزارش پایگاه 598، روزنامه «جوان» در سرمقاله شماره امروز خود به قلم «عباس حاجی‌نجاری» نوشت:

نقل است که در جریان یک سخنرانی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، زمانی که حاضران در مراسم شعار می‌دهند که ارتشی ـ سپاهی دو لشکر الهی، این شهید والامقام بلافاصله این شعار را اصلاح می‌کند و می‌گوید:‌«ارتشی ـ سپاهی یک لشکر الهی» چرا که این شهید والامقام خود مصداق عملی تحقق این شعار بود و تاریخ دفاع مقدس ما ناگفته‌های بسیاری از این سیره دارد.
این روزها به بهانه انتشار کلیپی از سخنان چندی قبل آقای حسن عباسی، در مورد ارتش جمهوری اسلامی ایران فضای مجازی و به ویژه رسانه‌های بیگانه مملو از بازتاب‌هایی نسبت به این سخنان و با هدف اختلاف‌افکنی میان دو نیروی مسلح اصلی جمهوری اسلامی ایران شده است که البته نفع آن را بیش از همه، دشمنان انقلاب اسلامی ایران می‌برند که این روزها بیشترین ضربات را از دست توانمند رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف مقابله با حرکت انقلاب اسلامی متحمل شده است و چون تاب ایستادگی در آن عرصه را ندارند، تلاش دارند آن شکست را به چالش درونی تبدیل و از آن بهره‌برداری کنند.

این حرکت تقابلی دشمنان و سوءاستفاده گاه و بیگاه مواضع برخی افراد که ارتباطی هم با نیروهای مسلح ندارند، در حالی است که چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن، سپاه و ارتش به عنوان دو بازوی قدرتمند نظام اسلامی در چارچوب مأموریت‌های مصوب قدرتمندانه در دفاع از تمامیت ارضی و انقلاب و ارزش‌های آن عمل کرده‌‌اند و توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام گذارند.
در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ذیل عنوان ارتش مکتبی آمده است که در تشکیل و تجهیز نیروهای دفاعی کشور توجه بر آن است که ایمان و مکتب، اساس و ضابطه باشد، بدین جهت ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انطباق با هدف فوق شکل داده می‌شوند و نه تنها حفظ و حراست از مرزها، بلکه با رسالت مکتبی یعنی جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان را نیز عهده‌دار خواهند بود. براساس اصل 143 وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی است و براساس اصل 144، ارتش جمهوری اسلامی باید ارتشی اسلامی باشد که ارتشی مکتبی و مردمی است و باید افراد شایسته را به خدمت بپذیرد که به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداکار باشند.

براساس اصل 150 قانون اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب تشکیل شد،‌ برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا می‌ماند، حدود وظایف و قلمرو مسئولیت این سپاه در رابطه با وظایف و قلمروی مسئولیت نیروهای  مسلح دیگر بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آنها و به وسیله قانون تعیین می‌شود.
علاوه بر دوران دفاع مقدس که مظهر همراهی و هماهنگی این دو نیروی مسلح در مقابل تجاوز رژیم بعثی بود، بعد از آن نیز طی سال‌های اخیر این دو تحت فرماندهی مقام معظم کل قوا نهایت همراهی و همکاری را در جهت انجام وظایف داشته که شاید مصداق آن حمایت از جبهه مقاومت باشد که البته ناگفتنی‌های بسیاری دارد که بیان آن را باید به زمان دیگری موکول کرد.
اما در مورد این مواضع و سخنان توجه به چند نکته ضروری است:

1- بیان هر نکته و مطلبی که زمینه‌ساز اختلاف و تفرق در نیروهای مسلح باشد، برخلاف تدابیر مقام معظم فرماندهی کل قواست و باید به شدت از آن پرهیز کرد.

2- انتظار فرمانده نیروی زمینی ارتش مبنی بر ضرورت عذرخواهی آقای عباسی انتظار برحقی است که باید صورت گیرد.

3- به دلیل عدم انتساب عباسی به سپاه، نباید موضع‌گیری او به نام سپاه نوشته شود.

4- با  توجه به تلاش رسانه‌های بیگانه در دامن زدن به اختلافات، طبعاً فرمانده عزیز ارتش نیز باید در نوع مواضع خود سوءاستفاده رسانه‌ای دشمن به ویژه در فضای مجازی را مدنظر داشته باشد.

5- دامن زدن برخی رسانه‌های داخلی به این فضا و تلاش برای بزرگنمایی آن، کاملاً تفرقه‌افکنانه و در راستای اهداف دشمنان نظام اسلامی است که همچون العربیه و رادیو فردا تاب ضربات سرپنجه‌های انقلاب اسلامی را نیاورده و تلاش دارند با بزرگنمایی و بازتاب آن در داخل عقده‌گشایی کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
وقتی یک نفر شجاعانه ارتش را نقد کرد آنهم کسی مثل دکتر عباسی، سریعا او را به دادگاه کشاندند و بلایی به سرش آوردند تا دیگر جرات نکند ارتش را نقد کند. (در حالیکه عباسی یکنفر صاحبنظر در حوزه نظامیست. اگر حرفش را قبول ندارید، ماشاء الله تریبون حکومت قویتر و بلندتر هم هست. پاسختان را میگفتید)/ ... حالا حضرت آقا در سخنرانیشان فرمایش می کنند مرا هم نقد کنید، هییییچ اشکال ندارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها