أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۶۹۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
کریم اکبری مبارکه فضای حاکم بر هنر سینما و تئاتر را نامطلوب خوانده و دلیل کم کاری در سال های اخیر را تضاد این فضا با روحیه و اخلاقش بیان نمود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، کریم اکبری مبارکه بازیگر سینما و تلویزیون  علت کم کاری در سال های اخیر را مناسب نبودن فضای حاکم خواند و گفت: من نمی توانم در این دوره کار کنم. با دیدن بعضی از کارها واقعاً اذیت می شوم.

اکبری در ادامه گفت: در بسیاری از کارها حرف های زشت و رکیک می زنند تا تماشاگر را جذب کنند، انگار وظیفه هنرمند را به کلی فراموش کرده اند و برای فروختن به هر کاری دست می زنند. این هدف هنر نبوده و نیست و من به همین دلیل دیگر در این فضا نمی توانم کاری انجام دهم.

بازیگر سریال امام علی (ع) درباره فروش و عدم فروش بعضی فیلم های در حال اکران چنین گفت: این روزها بعضی فیلم ها می فروشند و بعضی نه. مثلاً ایستاده در غبار فروش کمتری نسبت به فیلم های دیگر دارد در صورتی که فیلم بسیار با ارزشی است. کافی است چند روز به هر دلیلی فیلم را از پرده پایین بکشند. مطمئن باشید با اکران دوباره مردم برای دیدن فیلم صف می کشند.

این کارگردان تئاتر در مورد فضای حاکم بر صحنه های نمایش افزود: متاسفانه بعضی نمایش های امروز بیشتر به تمسخر و تحقیر انسان های دردمند می پردازند. ما اگر کمکی نمی کنیم نباید بنا را بر تحقیر و تمسخر بگذاریم. تئاتر باید دردهای جامعه را بیان کند و راهکشا باشد نه اینکه برعکس عمل کند.

وی در پایان با اشاره گفته ای از علی حاتمی تصریح کرد: خدا رحمتش کند، مرحوم حاتمی همیشه می گفت هنرمند باید گوهر از دهانش ببارد اما این روزها اتفاقاتی که من میبینم با این گفته زمین تا آسمان متفاوت بوده و هم اکنون تئاتر بیش از هر چیز نیازمند اخلاق است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها