يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۷۱۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
یکی از روزنامه‌های دولتی ترکیه‌ای در انتقاد از مواضع اخیر برلین در برابر آنکارا، صدراعظم آلمان را به هیتلر تشبیه کرد.

 به گزارش پایگاه 598، روزنامه دولتی «آکسام» با انتشار تصویری از «آنگلا مرکل» صدراعظ آلمان وی را به «آدولف هیتلر» دیکتاتور آلمان نازی تشبیه کرد و عبارت «زنده‌باد مرکل!» که برای هیتلر استفاده می‌شد را برای وی به کار برد.

بنابر گزارش نشریه آلمانی «اشپیگل»، در این تصویر مرکل در حالی نشان داده می‌شود که کت مشکی بر تن دارد و مانند نازی‌ها دست راست خود را برای سلام نازی بالا گرفته است.

تشبیه مرکل به هیتلر +عکس

در این مطلب از آلمان به عنوان کشوری یاد شده است که رویکردی خصمانه در برابر ترک‌تبارها دارد و مرکل هم مانند دیکتاتوری عمل می‌کند که می‌کوشد تا صدای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه را خاموش کند.

این مطلب با چنین تصویری در شرایطی منتشر شد که روابط ترکیه و آلمان بار دیگر دستخوش ناآرامی شده است و ترکیه تهدید کرده، در صورتی که اروپا به تعهدات خود در زمینه توافق 18 مارس از جمله لغو روادید عمل نکند، آنکارا هم به اجرای تعهدات خود پایبند نخواهد بود.

ترکیه این موضع‌گیری را پس از آن علنی کرد که آلمان از پخش سخنرانی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در جریان راهپیمایی روز یکشنبه حامیانش در شهر کلن خودداری کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها