يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۷۲۰۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
مسئولین سیزدهمین کاروان پیاده‌روی مشهدمقدس در گفتگو با ۵۹۸:
علی طبرستانی مسئول کاروان پیاده روی هیات یا زینب (س) بیان داشت: صبح روز جمعه اعضای 400 نفره کاروان پیاده روی در مراسمی با قرائت دعای ندبه ، سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مرثیه خوانی حاج محمد طاهری در مسجد جمکران به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت کرده و سپس در صبح شنبه از حرم خواهر امام رضا(ع) پیاده روی خود را به سمت بارگاه ملکوتی ایشان آغاز می نمایند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، زیارت پیاده حضرات معصومین سنت دیرینه ای است که مورد توجه خاص اهل بیت علیهم السلام بوده خصوصا امام حسن مجتبی علیه السلام که 25 بار با پای پیاده به زیارت بیت الله الحرام رفتند و می فرمودند:" من حیا میکنم به زیارت بیت الله بروم در حالی که با پای پیاده نروم."

علی طبرستانی مسئول کاروان پیاده روی هیات یا زینب (سلام الله علیها) در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه 598 ، ضمن اعلام خبر حرکت سیزدهمین کاروان پیاده روی مشهد مقدس بیان داشت: صبح روز جمعه اعضای 400 نفره کاروان پیاده روی در مراسمی با قرائت دعای ندبه ، سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مرثیه خوانی حاج محمد رضا طاهری در مسجد مقدس جمکران به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کرده و سپس در صبح شنبه از حرم حضرت معصومه(س)خواهر امام رضا(ع) پیاده روی خود را به سمت بارگاه ملکوتی ایشان آغاز می نمایند.

وی زمان در مسیر بودن کاروان را 18 روز ذکر کرد و گفت: در طول دهه کرامت کاروان در مسیر و روز ولادت در شهر شاهرود خواهیم بود که انشالله در روز زیارت مخصوص حضرت امام رضا(ع) در روز سوم شهریور این کاروان به مشهد خواهد رسید.

ایشان اظهار داشت: علاوه بر کارهای فرهنگی سالهای قبل امسال موضوعی جدید نیز به فعالیت هایمان اضافه شده است . ما در مسیر قم تا مشهد حدود 40 منزلگاه داریم که شامل روستاهای بین مسیر می باشد و تصمیم گرفته ایم که روحانیون حاضر در کاروان فعالیت های تبلیغی در آن روستاها برای نوجوانان و جوانان آنجا برگزار کنند. همچنین از خانواده شهدای مدافع حرم هر یک از این منزلگاه ها تجلیل می نماییم که این حرکت نیز یکی دیگر از فعالیت های جدید ما می باشد.

وی در خصوص ترکیب سنی و تحصیلاتی اعضای کاروان گفت: در خصوص ترکیب سنی اعضای کاروان بیان داشت: حدود 60 تا 70 جمعیت جوان و دانشجو و طلبه هستند هستند و مابقی افراد مسن هستند. همچنین حدود نیمی از اعضای کاروان اهالی شهر قم هستند و نیمی دیگر از سایر نقاط کشور به این کاروان پیوسته اند.

طبرستانی در خصوص بانیان این کاروان اظهار داشت:حدود 25 درصد از هزینه ها توسط اعضای کاروان تامین می شود و مابقی توسط بانیان تامین خواهد شد و جا دارد از بانیان این مراسم، سپاه علی ابن ابیطالب، نماینده ولی فقیه در سمنان حضرت آیت الله شاهچراغی و مسئولین شهر ها تشکر کنم.


حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید بهاءالدین ضیایی روحانی کاروان در خصوص فعالیت های فرهنگی این کاروان بیان داشت: فعالیت های فرهنگی ما بر دو اصل استوار شده است. یک بخش مربوط به بخش عمومی و شامل تمام اعضای کاروان می شود و بخش دوم برای مربوط به خدمه و خدمتگزاران کاروان می باشد زیرا ما معتقدیم اگز خدمه از سلوک لازم برخوردار باشند به طور طبیعی اثرات معنوی خود را بر سایر افراد خواهند گذاشت و حتی می توان گفت که اهمیت خدمتگزاری از پیاده روی بالاتر است.

ایشان ادامه داد: امام حسن(ع) در بیست و پنج باری که با پای پیاده به حج رفتند خود را معرفی نمی کردند به دلیل این که تنها خدمت کنند زیرا الویت اول برای این موضوع خدمت گزاری است. حضرت فرمودند سیادت به خدمت است و کسی که خدمت بیشتری انجام می دهد سید است. ما تبلیغ پیامبر را منحصر به منبر ندیدیم و در کوچه بازار هم این تبلیغ صورت می گرفت.

وی افزود: اگر خادم سلوک امام حسن(ع) را کشف کند که چرا ایشان خود را معرفی نمی کند و چرا بنای خدمت دارد. هرکدام از این خادمان گر تعامل با زائران داشته باشند مانند مرحوم ابوترابی هستند . خیلی از این خادمان طی این مسیر بسیار خسته و سوخته اند و پاهای آنان خسته اند ولی کاملا به زائران می رسند و لبخند بر لب دارند. تاثیر این رفتار خیلی بیشتر از منبر می باشند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید بهاءالدین ضیایی بیان داشت: حداقل بهره برداری زائران از این پیاده روی بهره برداری اجتماعی است و از این نوع پیاده روی ها قدرت ها و ظرفیت های فراوانی می توان از آن بدست آورد و حتی ظرفیت هایی برای کمک به دنیای اسلام وجود دارد زیرا ما حتی زواری از کشورهای توگو، پاکستان و افغانستان داریم.

ایشان افزودند: همچنین بنا داریم علاوه بر برنامه های سالهای گذشته از لحاظ محتوایی مقوله آداب سیر و سلوک را مطرح می کنیم که در دو معرفتی و عبودیت بیان داشته می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مقایسه پیاده روی اربعین و پیاده روی مشهد می توان گفت که در کاروان اربعین نعمات فراوان است اما در این کاروان با سختی هایی همراه است که او را زیبا تر می کند به عنوان نمونه زائر در کاروان مشهد مقدس در طول مسیر با موکب های بسیاری مواجه نیست و  باید مسیری را برای رسیدن به تانکر آب طی کند. امام کاظم(ع) در روایتی فرمودند هرکسی پسرم را زیارت کند مانند این است که خدارا در عرش زیارت کرده است و در بین همه زوار 14 معصوم زوار امام رضا(ع) از همه مقام بالاتری دارند و از لحظه ای که نیت زیارت امام را می کنی حضرت به شما نظر می کند.

لازم به ذکر است که علاقه مندان جهت ارسال نذورات خود و یا ارتباط با کاروان می توانند نذورات مادی خود را به شماره حساب 4098796114 و یا شماره کارت  6104337895860003  به نام هیات یازینب (س) واریز نمایند. همچنین می توانند با مدیر اجرایی کاروان پیاده روی آقای علی طبرستانی با شماره 09128548300 تماس حاصل نموده و نذورات غیر مادی خود اهم از برنج ،روغن،شکر،حبوبات وغیره را به این کاروان برسانند.

اخبار لحظه به لحظه این کاروان در کانال تلگرامی به نشانی https://telegram.me/rahian_reza و همچنین سایت هیئت یا زینب(س) به نشانی yazeinaba.ir منتشر می گردد.


* عکاس: محمد رفیعی موحد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها