کد خبر: ۳۸۷۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
قلاده‌های طلا امروز در برج‌ میلاد اکران نمی‌گردد:
عدم اکران قلاده های طلا در برج میلاد (سالن ویژه اهالی سینما و رسانه) دلایل امنیتی و سیاسی داشته است. این موضوع در حالی شکل می گیرد که فیلم «پل چوبی» به کارگردانی مهدی کرم پور که می توان این فیلم را در بوته نقد مفهومی لشکر کشی بازیگران "سبز" علیه نظام دانست، در جشنواره فیلم فجر به راحتی و بدون هیچگونه ملاحظات امنیتی اکران می گردد. سوال اساسی اینجاست که اکران فیلم سبز «پل چوبی» و عدم اکران فیلم «قلاده های طلا» با کدام عقل امنیتی انجام می پذیرد؟
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598/ فیلم قلاده های طلا که قرار بود امروز در برج میلاد به نمایش گذاشته شود، با خبر محمد خزاعی دبیر جشنواره و تهیه کننده این فیلم مبنی بر عدم اکران قلاده های طلا، در برج میلاد اکران نخواهد شد.

خبر جایگزینی فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» به جای فیلم «قلاده های طلا» در برج میلاد، توسط خزاعی دقایقی پیش در خبرگزاری فارس منتشر گردید.

عدم اکران قلاده های طلا در حالی صورت گرفت که اکران شب گذشته این فیلم در سینما استقلال با استقبال گسترده ای مواجه شده است.

محمد خزاعی تهیه کننده فیلم «قلاده های طلا» و دبیر جشنواره فیلم فجر، از بیان دلایل عدم اکران این فیلم  امتناع نموده است اما در عین حال گفت: در حال حاضر مشخص نیست «قلاده های طلا» در برج میلاد نمایش داده شود.

پیگیری های خبرنگار 598 در خصوص دلایل عدم اکران این فیلم از مسئولین جشنواره و کارگردان قلاده های طلا نتیجه ای در بر نداشت، و همه پاسخ های بدست آمده از این پرسش با جواب "نمی توان صحبت کنم" مسئولین در این باره مواجه گردید.

اما در این خصوص خبرگزاری شبستان عصر روز گذشته خبری مبنی بر درخواست تجمع و تحریک رسانه ها و سایت های ضد انقلاب در اعتراض به اکران این فیلم در برج میلاد را منتشر کرد.

بخشی از توضیحات شبستان در این باره این است: "این سایت های مجازی قصد دارند با جمع کردن طرفداران خود در مقابل سالن برج میلاد، در نمایش فیلم سینمایی «قلادهای طلا» خلل ایجاد کنند."

همچنین در گزارش شبستان آمده است: "قلاده های طلا که یکی از سیاسی ترین فیلم های تاریخ سینما نام گرفته، به لحاظ مضمون و موضع گیری سیاسی که دارد، برای دریافت مجوز اکران دچار مشکل شده بود، اکنون مورد اعتراض واقع شده است. این در حالی است که برخی از کاربران فضای مجازی که قصد اعتراض به این فیلم را دارند تا به حال «قلاده های طلا» را به طور کامل مشاهده نکرده اند چرا که اولین نمایش عمومی فیلم فرداست."

با توجه به خبر خبرگزاری شبستان وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، می توان دریافت که عدم اکران قلاده های طلا در برج میلاد (سالن ویژه اهالی سینما و رسانه) دلایل امنیتی و سیاسی داشته است.

این موضوع در حالی شکل می گیرد که فیلم «پل چوبی» به کارگردانی مهدی کرم پور که می توان این فیلم را در بوته نقد مفهومی لشکر کشی بازیگران "سبز" علیه نظام دانست، در جشنواره فیلم فجر به راحتی و بدون هیچگونه ملاحظات امنیتی اکران می گردد.

سوال اساسی اینجاست که اکران فیلم سبز «پل چوبی» و عدم اکران فیلم «قلاده های طلا» با کدام عقل امنیتی انجام می پذیرد؟

شایان ذکر است که دقایقی پیش "علیرضا سجادپور" در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا گفت: قلاده های طلا، یك كپی برای نمایش داشته و از جاییكه این اثر قرار بود امروز (سه شنبه) در برج میلاد به نمایش درآید، اكران آن برای اهالی رسانه در جشنواره فجر به زمان دیگری موكول شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱۹
۲
همون امنیتی هایی که احمدی نژاد و دوستانش را انحرافی می دانند با همان منطق این کارها را می کنند. چراکه رفسنجانی هنوز استوانه شان است .
پاسخ
اقاي دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
گل گفتي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
دمت گرم
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱۹
۳
آقای598 باید قبول کنی سینما مال نیست
یادت هست پایان نامه چطور اکران شد؟یادت هست شکارچی شنبه و 33روز چه جور اکران شد؟وقتی که فراموش کردیم سینما رو این میشه که اصغرفرهادی میشه سفیر جمهوری اسلامی ای که خیلی ها مثل عموی من خونشون رو برای دوام اون دادند.
زنده باد ابوالقاسم طالبی
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۳
۴
بسم الله الرحمن الرحيم
با سلام احتراما به نظر شما به كدامين راه مي رويم آيا اين است فرهنگ وآداب و رسوم ملت ايران آيا اين وضعيت ظاهري و پوشش نامتعارف به اصطلاح بازيگران سينما چه مرد يا زن نماد فرهنگ ملت ماست؟ آيا نه اينكه منتهي آرزوي يك بازيگر ،ناشي از زائيده باورها واعتقادات ملت ايران نبايد باشد؟ آيا نه اينكه اين فضا تنها و تنها با عث افزايش داغ دل ملت نمي شود؟ آيا رسالت بازيگر سينما ارائه تضاد هاي دروني خود به عنوان فرهنگ غني يك ملت است؟ آيا اين بازيگر با چنين منشي مي تواند الگوي جوان ايراني قرار گيرد؟ چقدر فرق هست مابين پير غلامي امام حسين(ع)كه آرزوي والاي يك آزاده ايراني ايست و آرزو و آرمان برخي از بازيگران سينما.... چه كسي بايد به درد دل ملت شريف ايران برسد؟ بي بند وباري و هرج و مرج...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۱۰
دليلش روشنه از مردم مي ترسند كه برج ميلادو رو سرشون خراب كنند.
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
نه داداش از مردم نمی ترسند...
می خوان یه عده خس و خاشاک و ارازل و اوباش، جشنواره بین المللی را زیر سوال نبرند تا دستخوش رسانه های بیگانه نگردد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
بپا النگوهات نشکنه مردمو توی بیست ودودم بهمن بیا ببین تا مثل 22 بهمن 88 پارچه سبزاتونو آتش بزنید.
سوسول !
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
واسه پایان نامه هم خواستن سینما ها رو خراب کنن چی شد؟
ناشناس
GERMANY
۲۰:۳۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
البته سینما های پایان نامه خراب شده خدایی بود دوست من
محبوبه سلطانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۲
قلاده های طلا هم به سرنوشت به رنگ ارغوان دچار خواهد شد.
با این تفاوت که به رنگ ارغوان طعنه به وزارت اطلاعات می زد و قلاده های طلا طعنه به فتنه می زند.
برای آقای "عقل امنیتی" متاسفم.
پاسخ
مهدی
NETHERLANDS
۰۲:۱۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
۵
۰
ایکاش بدون زورگویی وگردن کلفتی و بدون توهین و هنجار شکنی میشد درشرایط مساوی باهم مراوده میکردیم ....
شرایطی که کسی به اعتقادات دیگری توهین نمیکرد و آن یکی به فکر آتش زدن و سلاخی کردن نبود
این برای دین و دنیامون بهتر نبود؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها