يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۷۸۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
جمعی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تهیه کرده‌اند و قرار است این طرح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را آماده کردند و قرار است این طرح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار و یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به گذشت سه ماه از آغاز به کار مجلس دهم، مطالبات مردم و معلمین از نمایندگان خود در مجلس سبب شد تا جمعی از نمایندگان فارغ  از گرایشات فراکسیونی خود، خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشند.

وی ادامه داد: طرح استیضاح علی‌اصغر فانی مدتی است که تهیه شده و با توجه به استقبال زیاد نمایندگان از طرح استیضاح، پیش‌بینی می‌شود تعداد امضاها در همان مرحله اول به 100 امضا برسد.البته در این مدت جمع زیادی از نمایندگان به صورت شفاهی و پیامکی آمادگی خود را برای امضای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: طراحان و امضاکنندگان طرح استیضاح فانی از هر سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایت هستند و هدف آنها از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ حقوق و منافع فرهنگیان و 12 میلیون دانش آموز است.

مقصودی با تاکید بر اینکه نگاه فراکسیون خاصی در استیضاح وزیر آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: طراحان این طرح معتقدند از ابتدای شروع به‌کار مجلس، وزیر آموزش و پرورش برای ارتقای سطح کیفی وزارتخانه خود از مجلس و نمایندگان کمکی نخواسته است در حالیکه برخی از وزرا همچون وزیر بهداشت در این مدت تعامل خوبی با مجلس دهم داشته است.

به گفته نماینده سبزوار کاهش راندمان آموزشی، عدم شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، پیش رفتن وزارت آموزش و پرورش به سمت سیاسی‌کاری، عدم تغییر و تحول جدید در آموزش و پرورش، عدم توجه به خوابگاههای شبانه‌روزی و بی‌توجهی به رشد استعدادها در مناطق محروم، عدم رسیدگی و توجه به مدارس روستایی و حاشیه شهرها، عدم توجه به مسائل رفاهی فرهنگیان، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و عدم رعایت شان آنها، عدم کارایی بیمه طلایی، عدم برنامه‌ریزی در باب مسائل تربیتی و پرورشی، عدم رضایت مدیران مدارس و فرهنگیان از عملکرد وزیر از جمله دلایل استیضاح علی‌اصغر فانی است.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد که دوران مصلحت اندیشی به پایان رسیده و کسانی که معتقدند استیضاح وزیر به صلاح نیست حتماً سری به مدارس بزنند تا نارضایتی فرهنگیان را مشاهده کنند. هیچ مصلحتی بالاتر از رضایت معلمان و فرهنگیان نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
انشالله به حول و قوه الهی سرنگون بشه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها