أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۷۹۱۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
در مراسم روز خبرنگار در قم که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد قم برگزار شد یکی از چهره های معلوم لحال در قم با حضور در جایگاه به حمایت از یکی از سران فتنه سال 88 شد که این امر موجب ناراحتی و اعتراض بسیاری از خبرنگاران قمی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت خبر قم ، هر ساله در هفدهمین روز از مرداد ماه مصادف با شهادت خبرنگار متعهد شهید محمود صارمی مراسمی به عنوان روز خبرنگار در استانهای مختلف کشور برگزار می گردد و شهر مقدس قم نیز از این قائده مستثنا نیست. در این روز سازمان هایی که خبرنگار را مزاحمی برای کار خود می دانند از خبرنگاران تجلیل کرده و رسالت های خبرنگاری را برایشان تشریح می نمایند!

عدم توجه مدیران دولتی به موضوعات صنفی خبرنگاران، کار را به آنجا رسانده است که امسال برخی از خبرنگاران برجسته قم حضور در اینگونه جلسات را توهین به خود قلمداد نموده و آن را تحریم نمودند .

امروز نیز همچون سنوات گذشته استانداری و اداره کل ارشاد اسلامی قم در روز خبرنگار مراسمی را در تالار شهید آوینی با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار نمودند که با حواشی فراوانی همراه بود و این حواشی حاکی از این بود که مسئولین برگزاری مراسم حتی توان اداره یک جلسه را هم ندارند چه رسد به سکانداری استانی با ظرفیت های قم .

رسم است در روز خبرنگار، برای یکبار در سال هم که شده، میکروفون را بدست خبرنگاران دهند و این بار آنان گوینده باشند و مدیران شنونده و چه افسوس که برگزار کنندگان این مراسم میکروفن را در اختیار کسی قرار داد که با وجود آنکه حرف از مصالح کشور زد، اما حرمت قلم را نگه نداشت و به مفاد مصوبه شماره ۲۹۸ شورای عالی امنیت ملی که به همه رسانه ها ابلاغ شده است و حتی دادستان تهران براساس اختیارات و وظایف قانونی خود دستور قضایی صادر کرده است، توجه ننموده و از شخصی نام برد که در جریان فتنه سال ۸۸ حاضر به تمکین در برابر قانون نشده و کشور را با آشوب مواجه کرد و باعث بسیاری از فشارهای جهانی به ایران اسلامی شد.



(اعتراض خبرنگاران قمی به حمایت از سران فتنه در برنامه روز خبرنگار)

امید این بود که برگزار کنندگان جلسه حداقل برای حفاظت از قانون هم که شده به پشت میکروفون می رفتند و به نحوی پایبندی خود را به قانون در عمل نشان می دادند اما بازهم باید تاسف خورد که سکوت آنان باعث جری تر شدن قانون شکنان شد، به این نحو که سخنان ایشان موجب تشوبق گروهی در بین حضار جلسه شد و گروهی از خبرنگاران نیز به دلیل همین مهم جلسه را ترک کردند.



در اواسط مراسم نیز برخی از روحانیون حاضر در جلسه بدلیل اجرای موسیقی سنتی در مراسم از سالن شهید آوینی خارج شدند که گویا همین امر سبب شد حجت الاسلام دانشی مدیرکل ارشاد قم در بخشی از سخنانش به موضوع موسیقی سنتی اشاره نماید و عنوان کند که از اجرای زنده موسیقی سنتی ایران در مراسمات حمایت و استقبال می کنیم.

در پایان جواب قانع کننده ای از مسئولین برگزار کننده مراسم در مورد موارد مطرح شده و نحوه تجلیل از خبرنگاران فرمایشی دیده نشد و به مانند سنوات قبل با طرح موضوعی همیشگی خواستار ارایه دیدگاه ها در فضای باز شدند، این در حالی است که در طول یکسال گذشته برنامه ای برای شنیدن سخنان مدیران مسئول رسانه ها در قم برگزار نشده است و اداره ارشادی که همیشه در قم خبرنگاران را نامحرم خود می داند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها