أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۸۰۳۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
وزیر کشور گفت: تغییر استانداران تاکنون همواره با نظر خود بنده صورت گرفته و آقای رئیس‌جمهور دستوری مبنی بر تغییر استاندار به ما نداده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در نشست صمیمانه با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، درباره برخی اتفاقات پیش‌آمده نسبت به لغو کنسرت‌ها در برخی از استان‌های کشور، اظهار داشت: لغو کنسرت‌ها در سراسر کشور شاید به یک درصد هم نمی‌رسد، البته این آمار در برخی استان‌ها شاید نسبتاً زیاد باشد، مانند خراسان که البته باید تأکید کنم این نگاه به‌هیچ‌عنوان حکومتی نیست.

وی افزود: در آخرین مورد در سبزوار که قرار بود کنسرتی برگزار شود و لغو شد، در پی این موضوع بنده به رئیس قوه قضائیه نامه‌ای نوشتم و خواهش کردم با توجه به ظرفیت‌های حقوقی و قانونی موضوع کنسرت‌ها مورد بررسی قرار بگیرد، از طرفی مجوز کنسرت ازنظر محتوا توسط وزارت ارشاد داده می‌شود و از سوی دیگر امنیت برگزاری کنسرت‌ها بر عهده نیروی انتظامی است و البته حوزه قضائیه هم در هر امری که احساس کند در آن جرمی اتفاق می‌افتد، می‌تواند ورود کند، اما اینکه نیت‌خوانی کنیم و اصل را بر این بگذاریم که همه کنسرت‌ها با مشکلاتی روبرو هستند درست نیست.

وزیر کشور تأکید کرد: مسئول امنیت کشور بنده به‌عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور هستم، در استان‌ها هم شورای تأمین که به ریاست استاندار برگزار می‌شود مسئولیت امنیت استان را بر عهده دارد که در برگزاری این مراسم‌ها نیز اگر مواردی وجود دارد باید در شورای تأمین مطرح و موضوع بررسی و تصمیم‌گیری صورت بگیرد؛ چراکه از تمامی دستگاه‌ها ازجمله قوه قضائیه، سپاه، نیروی انتظامی و... عضو شورای تأمین هستند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: باید درباره این موضوع رفع نگرانی کرده و وحدت رویه در کشور ایجاد کنیم.

وی در ادامه این نشست درباره جابجایی استانداران و فرمانداران بابیان اینکه بنده در دو شرایط تصمیم جابجایی استانداران می‌گیرم، اول اینکه خودم به این جمع‌بندی برسم و دوم اینکه آقای رئیس‌جمهور با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده‌اند به این نتیجه برسند که باید فردی تغییر کند، گفت: بنده بارها تأکید کرده‌ام حتی اگر شب انتخاباتم به این جمع‌بندی برسم که استاندار یا فرمانداری نیاز است که تغییر کند، حتماً این کار را انجام می‌دهم و تاکنون نیز تمامی جابجایی‌ها در استانداری‌ها با نظر خود بنده صورت گرفته و آقای رئیس‌جمهور نیز دستور جابجایی هیچ فردی را نداده‌اند، اما دو، سه مورد دستور بررسی دادند که ما انجام دادیم.

وزیر کشور درباره فعالیت زودهنگام انتخاباتی گفت: فعالیت‌های زودرس انتخاباتی قطعاً ممنوع است و قطعاً تذکر می‌دهیم و این مسائل نیز مطمئناً در بررسی صلاحیت افراد لحاظ می‌شود.

رحمانی‌ فضلی ادامه داد: در برگزاری این مراسم‌ها سه نگرانی وجود دارد، در ابتدا تأمین امنیت آنهاست که در برخی مراسم و نشست‌هایی که تاکنون انجام شده بررسی‌ها به ما نشان داده که امکان داشته یک سری درگیری‌هایی صورت بگیرد که ما آنها را تحت کنترل داشتیم، در وهله دوم برگزارکنندگان مراسم باید مجوز بگیرند و اگر خلاف آن باشد برخورد می‌کنیم و سوم اینکه این نشست‌ها باید حتماً در زمان موعود یعنی زمان تبلیغات انجام بگیرد.

وی درباره اینکه گفته شده آمار طلاق اعلام نشود، تصریح کرد: ما نگفتیم آمار طلاق گفته نشود، لذا پیرامون این موضوع یکی از کارشناسان ثبت‌احوال صحبت کرده بود که رئیس سازمان ثبت‌احوال این مطلب را اصلاح کرد، بنابراین آمار را هم خواهیم داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها