يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۸۱۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
حذف یارانه اقشار ثروتمند از سال گذشته توسط دولت آغاز شد و همزمان با مصوبه مجلس مبنی بر کاهش سهم یارانه نقدی دولت با محدودیت‌هایی درخصوص درصد خطای بالا مواجه شد،‌ اما شنیده می‌شود که دولت بر سر حذف ۳ تا ۱۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران در حال تصمیم‌گیری است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یارانه اقشار ثروتمند جامعه براساس مصوبه مجلس باید حذف شود و در این باره تعداد 24 میلیون نفری خانوارهای غیرنیازمند اعلام شد.

بر اساس این گزارش دولت درباره حذف 24 میلیون نفر از یارانه بگیران مقاومت کرد، چرا که بانک‌های اطلاعاتی و تبعات اجتماعی و سیاسی حذف این تعداد از یارانه‌بگیران بیش از آن چیزی بود که دولت برنامه‌ریزی کرده بود.

به گزارش فارس، با وجود مصوبه مجلس دولت برنامه‌ریزی کرده تا با کمترین درصد خطا یارانه خانوارهایی را که غیرنیازمند هستند را حذف و در بخش‌هایی همانند توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه و همچنین بسته اشتغال‌زایی هزینه کنند.

در این باره یک مقام مسؤول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه هرچه تعداد حذف شدگان یارانه افزایش پیدا می‌کند به دنبال آن درصد خطا نیز افزایش می‌یابد، اظهار داشت: مصوبه مجلس برای حذف یارانه‌بگیران قابلیت اجرایی به طور کامل ندارد اما در حال شناسایی خانوارهای ثروتمند هستیم.

وی افزود: دولت برسر حذف 3 تا 10میلیون نفر از یارانه‌بگیران فعلی در حال بحث و چانه‌زنی است به طوریکه کمترین خطا در آن وجود داشته باشد و افراد با درآمدهای کافی از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند.

به گزارش فارس، هم  اکنون بیش از 75 میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند که قرار بود دولت علاوه بر اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، طرح تحول اقتصادی از جمله توجه به بخش تولید را نیز در دستور کار قرار دهد.

بر همین اساس با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و واقعی کردن قیمت‌های حامل‌های انرژی و سایر کالاها که در معیشت مردم اثرگذار است،‌قیمت تمام شده تولید بسیار افزایش پیدا کرد و به همین جهت تولیدکنندگان امکان رقابت با خارجی‌ها را از دست دادند.

بنابراین دولت تنها یک راه برای پرداخت سهم تولید از محل هدفمندسازی یارانه‌ها را خواهد داشت و آن حذف اقشار غیرنیازمند و تزریق آن به بخش مولد اقتصاد است.

همچنین در صورت حذف 10میلیون نفر از یارانه‌بگیران چیزی حدود 5 هزار و 500 میلیارد تومان در سال منابع بدست خواهد آمد که می‌توان موتور محرک خوبی برای بخش تولید کشور باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها