أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۸۸۳۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
یک مقام مسئول با تشریح شرط جدید شرکت‌های نفتی جهان برای ساخت جایگاه‌های سوخت در ایران، گفت:شرکت‌هایی همچون شل و توتال برای جایگاه سازی خواستار دریافت ۱۰ تا ۲۵درصد کارمزد بای فروش سوخت هستند.
به گزارش پایگاه 598، اردشیر دادرس در گفتگو با مهر با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با چند شرکت بزرگ نفتی جهان همچون شل انگلیس، توتال فرانسه، لوک اویل روسیه و برتیش پترولیوم اانگلیس برای ساخت و بهره‌برداری جایگاه‌های سوخت در ایران، گفت: این مذاکرات بین سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت‌های نفتی خارجی انجام گرفته است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت سی. ان. جی کشور با اعلام اینکه شرکت‌های بزرگ نفتی همچون شل و توتال برای ساخت و بهره برداری از جایگاه‌های سوخت شامل بنزین، گازوئیل و CNG دو پیش شرط را مطرح کرده اند.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت‌های نفتی خارجی در ایران یکی از شروط ساخت جایگاه سوخت در کشور را شناورسازی قیمت انواع حامل‌های انرژی همچون بنزین، گازوئیل، گاز مایع و CNG تعیین کرده‌اند، اظهار داشت: دومین پیش شرط تعیین شده نرخ کارمزد بین ۱۰ تا ۲۵ درصد برای فروش هر واحد سوخت است.
 
وی با اعلام اینکه شرکت‌های نفتی جهان به ازای فروش هر متر مکعب CNG و گاز مایع خواستار دریافت تا سقف ۲۵ درصد کارمزد از محل قیمت عرضه شده هستند، بیان کرد: برای بنزین و گازوئیل هم نرخ کارمزد اعلام شده از سوی شرکت‌های خارجی حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد تعیین شده است.
 
دادرس با یادآوری اینکه با قیمت ها و کارمزدهای فعلی عرضه انواع حامل های انرژی فعلا امکان مشارکت و همکاری شرکت های نفتی ایران در زنجیره جایگاه سازی ایران وجود ندارد، تاکید کرد: هم اکنون کارمزد فروش هر مترمکعب CNG توسط جایگاه داران بخش خصوصی حدود ۸۰ تومان است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت سی. ان. جی در پایان با بیان اینکه در طول دو سال گذشته تاکنون کارمزد فروش CNG ثابت مانده است، خاطرنشان کرد: با کارمزدهای فعلی نه تنها شرکت‌های خارجی بلکه بخش خصوصی داخلی هم تمایل و انگیزه‌ای برای ساخت و یا بهره برداری از جایگاه‌های جدید سوخت را ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها