أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۸۵۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
کوهکن:
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارات دولتمردان مبنی بر اینکه برجام برای ایران عزت آورد، گفت: در طی 37 سال گذشته هر کجا که ایستادگی و مقاومت کرده‌ایم عزت ما حفظ شده است.

به گزارش پایگاه 598، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به عدم تحقق وعده‌های دولت در دوران پسابرجام گفت: دولت از یک سال قبل که بحث توافق هسته‌ای مطرح شد با یک آهنگ معقول و منطقی برای توجیه افکار عمومی رفتار نکرد و عملا با یک روش توپولیستی تبلیغاتی به موضوع برجام وارد شد.

وی با اشاره به هشدارهای مطرح شده از سوی منتقدان درباره دوران  پسابرجام اظهار داشت: در همان زمان نیز گفته شد که اگر بر فرض مثال  تمام تحریم‌ها نیز به طور کامل برداشته شود معنای آن این است که شما اجازه دارید نیازهای خود را از بازار جهانی خریداری کنید ولی در کنار آن مسائلی نظیر اینکه با کدام منابع قرار است این خریدها صورت گیرد، پیش‌ می‌آید و همچنین مساله ورود کالاهای مصرفی به کشور نگرانی‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

کوهکن ادامه داد: در این شرایط برخی مشاورین دولت تا جایی پیش رفتند که مساله ازدواج جوانان را نیز به برجام پیوند زدند البته کسانی در دولت بودند که وقتی درباره برجام و آثار آن حرف می‌زدند بسیار واقع‌بینانه‌تر صحبت کرده و در تبلیغ پیرامون برجام تندروی نمی‌کردند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا تاکید داشتند که امریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، گفت: ایشان در طول توافق هسته‌ای آن را رصد می‌کردند تا توافق با چارچوبی بسته شود که کسی نتواند از آن سوء استفاده کند.

وی با اشاره به نتایج بدست آمده در دوران پسابرجام و بدعهدی امریکا گفت: در این میان بدون نگاه جناحی می‌توان به نتایج قابل تاملی رسید؛ امروز همه با هر گرایش و عقیده پذیرفته‌اند که شناخت رهبری به غرب و امریکا و تاکید بر بدعهدی‌ آنها بسیار شناخت صحیحی بود و پیش‌بینی ایشان پیرامون بدعهدی امریکا تحقق پیدا کرد.

کوهکن ادامه داد: نتیجه دوم این است که شعارهایی که دولت برای دوران پسابرجام می‌‌داد تحقق پیدا نکرد و حالا دولت باید صادقانه به مردم بگوید تبلیغاتی که در آن زمان برای برجام کرده درست نبوده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح این مساله که برجام برای ما عزت آورد، گفت: برجام کجا به ما عزت داده است؟ در 37 سال گذشته هر کجا که ایستادگی کرده و مقاومت به خرج دادیم عزت ما حفظ شده است.

وی با اشاره به مسائلی نظیر واقعه میکونوس و شکست غربی‌ها برای فضاسازی علیه ایران با مقاومت مسئولان کشورمان گفت: در مسائل کلان و منطقه هر جا که به اتکاء قدرت مردم ایستادگی و مقاومت کردیم حرف ما پیش رفته و دشمنان کوتاه آمده؛ البته در کنار این عزت هزینه‌هایی هم داده‌ایم ولی باید بدانیم که هیچ عزتی بدون هزینه بدست نمی‌آید.

کوهکن با تاکید بر اینکه امروز پس از بدعهدی‌های امریکا در جریان برجام باید محکم بایستیم گفت: امروز مبنای فعالیت‌های اقتصادی ما باید اقتصاد مقاومتی باشد و قطعا راه مقابله با بدعهدی‌های امریکا بازگشت به این سیاست‌ها خواهد بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور و برخی از حامیان دولت مبنی بر اینکه اگر برجام وجود نداشت کشور درگیر جنگ می‌شد گفت: این اظهارات بیشتر به یک شوخی شبیه است؛ ما همین چند سال پیش شاهد بودیم که دشمنان علیه ما آرایش نظامی گرفتند ولی چیزی که باعث شد دست از پا خطا نکنند مولفه‌های قدرت ما بود که در داخل امریکا نیز برخی به آن پی برده بودند.

وی با اشاره به اظهارنظر برخی مسئولان  امریکایی مبنی بر اینکه ایران،‌افغانستان و عراق نیست و در صورت حمله امریکا پای آنها برای همیشه در ایران گیر خواهد کرد، گفت: اظهار نظر این افراد ناشی از آن بود که آنها به برخی توانمندی‌های متکی به قدرت و فکر داخلی ایران پی برده بودند و متوجه شده بودند ایران به توانمندی رسیده که هیچ پایگاهی در فاصله 2 هزار کیلومتری ایران در امان نیست.

کوهکن ادامه داد: چیزی که باعث عدم اقدام عملی امریکا علیه ایران شد گفتار نبود بلکه شناخت آنها از توانمندی‌های کشور ما بود نه نوع بیان مسئؤلان مختلف.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید به مردم به صورت صادقانه بگوید در زمانی که وعده‌های خود را داده فکر می‌کرده که امریکا به وعده‌های خود عمل می‌کند ولی حالا که با بدعهدی‌ آنها مواجه شده راه استقلال کشور را اتکا به نیروهای داخلی و  خودی می‌داند.

وی با بیان اینکه البته ما به دنبال کشیدن دیوار به اطراف کشور نیستیم خاطرنشان کرد: قطعا باید از دانش و علم غربی‌ها استفاده کنیم ولی همگان می‌دانند پنبه این تفکر که همه چیز را باید از غرب گرفت مدت‌هاست در کشور زده شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
بر اساس قانون مجلس و قوه قضائیه باید روحانیرا بخاطر درئغ گویی و فریب بقصد خیانت به ملت عزل و تعقیب قضایی کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها