کد خبر: ۳۸۸۸۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
یکی از مسئولین خانه های تیمی سازمان با مشت به دندان های آنها می زد و دندان های اینها را می شکست و روی صورت آنها را با دست می کند روی پاهای آنها که کبود و ورم کرده بود آب داغ می ریخت و به کنار بدن یکی از آنها اطو چسبانده بود.

رخدادهای 24 مرداد 62

چکیده :

  • با صدور بیانیه ای از سوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان نتایج اولین اجلاسیه این مجلس اعلام شد.

 

  • آیت الله منتظری :ملت شجاع ایران و جوانان غیور خود را برای پایان دادن به جنگ آماده کنند.

 

  • پیکر پاک شهدای اندیمشک بر دستان توانمند رزمندگان اسلام و مردم قهرمان این شهر تشییع شد.

 

  • در جریان اعترافات یکی از منافقین عامل شکنجه جزئیات 3 شبانه روز شکنجه پاسداران شهید کمیته فاش شد.

 

  • یک شیء نورانی در آسمان دریای بابلسر مشاهده شد.

 

  • پیام حسنی مبارک دیکتاتور مصر تسلیم صدام دیکتاتور عراق شد.

 

بیانیه مجلس خبرگان رهبری

بنا به اظهار تمایل نمایندگان مجلس خبرگان رهبری که در آخرین نشست اجلاسیه اول اعلام شد دیروز از سوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان بیانیه ای مشتمل بر نتایج درخشان اجتماع خبرگان و عملکرد آنان در جلسات متعدد این اجلاسیه انتشار یافت.

در بخشی از این بیانیه آمده است :در طی 11 جلسه ای که برگزار شد کمیسیون های آئین نامه داخلی و تدوین مقررات اجرای اصل 111 قانون اساسی گزارش خود را به جلسه عمومی خبرگان تقدیم داشته و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این بیانیه می افزاید :در این اجلاسیه آئین نامه داخلی تصویب شد و هیئتی طبق مقررات اجرای اصل 111 مصوب خبرگان برای بررسی و مشورت مقام رهبری در صورت نیاز در امور مربوطه انتخاب گردید.(1)

آیت الله منتظری: ملت ایران برای پایان دادن به جنگ آماده شوند

آیت الله طاهری نماینده امام و امام جمعه اصفهان و محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلام به صورت جداگانه با آیت الله منتظری دیدار کردند.

در این دیدارها آیت الله منتظری اظهار داشت وحشیگری های اخیر صدام و حمله موشکی به شهر مقاوم اندیمشک رزمندگان ما را در ادامه راه مقدس خود مصمم تر از پیش می سازد و ملت شجاع و جوانان غیور و فداکار ما هم خود را برای پایان دادن به این فتنه و از بین بردن ریشه فساد و جنگ در منطقه آماده کنند و به سوی جبهه ها بشتابند.(2)

تشییع پیکر شهدای اندیمشک

مردم مسلمان و شهید پرور اندیمشک و رزمندگان پرتوان اسلام در حالی که بر سر و سینه می زدند و مرگ بر آمریکا و مرگ بر صدام می گفتند پیکرهای پاک 31 تن از شهدای حملات موشکی رژیم بعث عراق را تشییع کردند.

هیئتی نیز به سرپرستی حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور در مراسم تشییع شهدای این جنایت شرکت کرد. ناطق نوری در این مراسم گفت : اگر ما زیر بار ذلت آمریکا و شوروی می رفتیم هیچگاه شهر و روستاهای ما ویران نمی شد و عزیزان ما شهید و مجروح نمی شدند. رژیم بعث عراق صبح روز شنبه با پرتاب 2 موشک زمین به زمین به مناطق مسکونی اندیمشک 31 تن از مردم مسلمان اندیمشک را شهید و 200 تن را مجروح کرد(3)

اعترافات تکان دهنده عضو گروهک منافقین

یکی از شکنجه گران سه پاسدار کمیته های انقلاب اسلامی در برنامه میزگردی که که جهت افشای مواضع و عملکرد منافقین تهیه شده بود شرکت کرده و در مورد کیفیت اسارت ، شکنجه و شهادت این سه پاسدار توضیحاتی داد.

وی در مورد شیوه شکنجه پاسدار شهید طالب طاهری و یک پاسدار همراه وی چنین اظهار داشت: این برادران را روی صندلی با طناب می بستند و بعد صندلی را می خواباندند با کابل به پاها و سایر نقاط بدن آنها می زدند بطوری که تمام بدن آنها سیاه و کبود شده بود.

وی افزود : چون ما اطلاعاتی از این پاسدارها کسب نکرده بودیم از مقامات بالای سازمان اینطور تصمیم گرفته بودند که که مجددا اینها را شکنجه کنیم. لذا دوباره در روزهای بعد ما این دو برادر پاسدار را به صندلی بستیم و دندان های آنها را شکستیم. طاهر یکی از مسئولین امنیتی خانه های تیمی سازمان با مشت به دندان های آنها می زد و دندان های اینها را می شکست و روی صورت آنها را با دست می کند روی پاهای آنها که کبود و ورم کرده بود آب داغ می ریخت و به کنار بدن یکی از آنها اطو چسبانده بود.

وی در مورد شیوه به شهادت رساندن این پاسداران نیز گفت : اینها را به صندلی مجددا با طناب بستیم و بوسیله میله های سربی که سازمان در اختیار ما قرار داده بود به پشت گردن آنها زدیم تا بیهوش شوند سپس با تزریق آمپول سیانور آنها را به شهادت رساندیم.(4)

رویت یک شی نورانی در بابلسر

یک شئی نورانی که از دریای بابلسر بسوی آسمان بلند شده و در اکثر شهرهای همجوار دیده شده بود برای مدتی ساحل بابلسر را روشن کرد.

 شاهدانی که هنگام شب به ساحل رفته بودند این شئی نورانی را مشاهده کرده اند که از دورترین نقطه دریا بلند شده و به آسمان رفته است.این شئی نورانی به هنگام برخاستن به شکل دایره بوده و بعد از اندکی به صورت هلالی درآمده و به تدریج بزرگ شده و زمانی که بسیار بالا رفته ناپدید شده است.(5)

پیام دیکتاتور مصر به صدام

صدام دیروز پیرامون روابط متقابل ، بهبود و نزدیک تر شدن همکاری با رژیم حاکم بر مصر در تمام زمینه ها پیامی از سوی حسنی مبارک دریافت کرد.

 بر پایه این گزارش مصطفی السعید وزیر اقتصاد و  بازرگانی خارجی رژیم مصر که به عراق سفر کرده این پیام را تسلیم صدام کرد.همین گزارش می افزاید وزیر اقتصاد و بازرگانی رژیم مصر صدام را از حمایت این رژیم از عراق در جنگ علیه جمهوری اسلامی مطمئن ساخت.

همچنین خبر دیگر از عراق اینکه صدام به منظور انحراف افکار عمومی از علل اصلی بحران اقتصادی عراق وزیر دارایی خود را از کار برکنار کرد.بر اساس گزارش روزنامه سوئدی اکسپرس عراق برای ادامه جنگ با ایران هر ماه یک میلیارد دلار خرج می کند و این در حالی است که ذخیره ارزی این رژیم به 2 یا 3 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده و در صورت قطع کمک های  حکام مرتجع عرب رژیم صدام حتی از تامین مایحتاج ضروری مردم عراق نیز عاجز خواهد ماند.(6)

پی نوشت:

1. کیهان،24 مرداد 62 ، ص 2
2. جمهوری اسلامی ،24 مرداد 62 ، ص12
3. جمهوری اسلامی،24 مرداد 62 ، ص2
4. اطلاعات،24 مرداد 62 ، ص 14
5. کیهان، 24 مرداد 62 ، ص2
6. کیهان، 24 مرداد 62 ، ص 20


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها