أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۸۸۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه موقت تهران گفت: در حاکمیت‌های کشور نباید از سوی مسؤولان سوءاستفاده صورت گیرد چراکه باید از فرصت‌های موجود استفاده کرد و خدمت به مردم نیز در نظر گرفته شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان قزوین که بعد از ظهر امروز در دادگستری کل این استان برگزار شد، اظهار کرد: وجود امام در جامعه جلوه و مظهری از خداوند است که در زمان‌های مختلف تاریخ، این امامان برای هدایت انسان‌ها مأمور شده‌اند.

وی افزود:‌ فلسفه وجودی تعدد امامان در عصر تاریخ مبنی بر الگو شدن آن‌ها برای انسان طی شرایط مختلف زندگی است تا با استفاده از رهنمودهای این پیامبران بتوان راه سعادت و خوشبختی را یافت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در زندگی امامان درس‌‌ها و عبرت‌های مختلفی مشاهده می‌شود و در این میان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام رضا(ع) تشخیص و شناسایی جبهه دوست و دشمن بود.

صدیقی با اشاره به نقش مردم در رویکردهای جامعه به ویژه مقوله مشروعیت بیان کرد: زمانی که آرا و نظر مردم وجود داشته باشد موضوع امامت معنا و مفهوم اجرایی به خود می‌گیرد و مشروعیت نیز معنای کم‌رنگ‌تری را شامل می‌شود.

مشاور عالی رئیس قوه‌ قضائیه با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در عهد با مأمون اعلام بی‌نیازی کرد تا مردم را از بی‌ارزش دانستن پست و مقام آگاه کند، بیان کرد: امامت شیعه قداست ارزشمندی را به خود اختصاص می‌دهد و با مشاجره رهبری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر و تعدیل سمت‌ و عزل و نصب‌ها در کشور مهم نیست و تنهاترین هدف خدمت خالصانه به مردم است، یادآور شد: پذیرش مسؤولیت در جامعه باید در راستای خدمت مناسب و مطلوب به مردم صورت گیرد و تمام افراد اعم از دولت و مسؤولان به مردم خدمت ارزشمند ارائه دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در حاکمیت‌های کشور نباید از سوی مسؤولان سوءاستفاده صورت گیرد چراکه باید از فرصت‌های موجود استفاده کرد و خدمت به مردم نیز در نظر گرفته شود.

صدیقی تشریح کرد: مسؤولان کشور امانتدار مملکت هستند و رضایت مردم باید سرلوحه فعالیت آن‌ها قرار گیرد و در جایی که نمی‌توانند حمایتی را انجام دهند اخلاق پسندیده و حسنه را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند تمام انسان‌ها اعم از زن و مرد، مسلمان و غیرمسلمان و شیعه و سنی را کرامت بخشیده و فرصت‌ها و نعمت‌های ارزانی داده شده به انسان همچون میز خدمت را امانتی برای گره‌گشایی از مردم دانسته است.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مسؤولان باید رضایت مردم را در نظر بگیرند، گفت: نقش مردم در جامعه مهم و حیاتی است و اگر آن‌ها نباشند فعالیت‌های مسؤولان بی‌معنی می‌شود.

صدیقی یادآور شد: مردم از دو موضوع عدم راستگویی و بیان صداقت و تبعیض قائل نشدن رنج می‌برند که اگر این دو امر محقق شود رضایت مردم را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: در گزینش‌های کشور دقت کنیم تا جریان‌سازی صورت نگیرد و در این میان نیز باید شایسته‌سالار باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها