يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۸۹۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
بعضی‌ ها تصور می‌ کنند این عنوان خنده‌ دار است. برخی دیگر آن را توهین‌ آمیز می‌ دانند. صرف‌ نظر از هر نظری که درباره‌ی عنوان کتاب جکی وارنر متخصص تناسب‌ اندام دارید، این کتاب قطعاً کتابی جذاب است.
به گزارش پایگاه 598، چاق شدن شما به عوامل زیادی مرتبط است و ناشی از موارد زیادی در زندگی شماست می تواند شما را به انواع عارهض های خطرناک مبتلا کند پس سعی کنید مانع چاقی خود شوید و آن را متوقف کنید رزیم های غذایی متنوع،تحرک و استفاده از مواد غذایی سالم راهکارهای مناسبی برای کم کردن وزنتان هستند

بعضی‌ ها تصور می‌ کنند این عنوان خنده‌ دار است. برخی دیگر آن را توهین‌ آمیز می‌ دانند. صرف‌ نظر از هر نظری که درباره‌ی عنوان کتاب جکی وارنر متخصص تناسب‌ اندام دارید، این کتاب قطعاً کتابی جذاب است.

در این رژیم غذایی، صاحب سالن ورزشی و شخصیتی تلویزیونی می‌گوید: برنامه‌ی او به شما در کمک می‌ کند تا بدون احساس محرومیت، گرم و سالم باشید. وارنر ادعا می‌کند که با فرار از مصرف قند، کافئین، الکل و غذاهایی که به میزان زیادی فراوری شده‌اند و جایگزین نمودن آن‌ها با غذای سالم، شما به اصلاح مواد شیمیایی بدنتان کمک کرده، گرسنگی را برطرف می‌ کنید و هوس خوردن غذاهای مختلف را کاهش می‌ دهید.

چه چیزی می‌ توانید بخورید

با وجود عنوان خشنی که این رژیم غذایی دارد، این کتاب یک رویکرد میانه را برای کاهش وزن در پیش می‌ گیرد و چیزی را ترویج می‌دهد که اغلب تحت عنوان غذا خوردن پاک یا خوردن غذاها به شیوه‌ای نزدیک به حالت طبیعی غذاها تا حد امکان، خوانده می‌ شود.

شما دو هفته‌ ی اول این رژیم را در فاز نقطه‌ ی پرش صرف می‌ کنید. در طی این زمان، شما هیچ چیزی را از رژیم غذایی‌ تان حذف نمی‌ کنید. در عوض، توسط اضافه کردن غذاهای مشخصی به رژیمتان از قبیل دو عدد تخم‌ مرغ، یک فنجان بلغور جو دو سر، 2 تا 3 لیوان سبزی‌ها، پروتئین آب پنیر و مقدار زیادی آب‌ لیمو و چای گیاهی، به بدنتان کمک می‌ کنید تا در حالت چربی سوزی قرار بگیرد.

در فاز دوم رژیم که شما برای همیشه می‌ توانید در آن باقی بمانید، از دوشنبه تا جمعه و همچنین بیشتر اوقات شنبه و یکشنبه را از غذاهای سالم فراوری نشده یا به میزان بسیار کمی فراوری شده مصرف می‌ کنید و از دو وعده غذای دلخواه به انتخاب خودتان در تعطیلات آخر هفته لذت می‌برید، این وعده‌های غذایی نباید بیش از 1500 کالری داشته باشند.

شما باید پروتئین بدون چربی (مانند سینه بوقلمون، تخم‌ مرغ و حبوبات) در هر وعده‌ی غذایی خود میل کنید. همچنین باید روزانه حداقل دو فنجان سبزیجات و همچنین دو تکه میوه، دو وعده غلات سبوس‌ دار و مقادیر اندکی چربی‌های گیاهی مانند روغن آفتابگردان را میل کنید.

وارنر اجتناب از مصرف آرد سفید، قند و شیرین‌ کننده‌های مصنوعی و به حداقل رساندن مصرف کافئین را توصیه می‌ کند.

سطح تلاش: متوسط

محدودیت‌ها: شما باید از مصرف غذاهای فراوری شده در اغلب اوقات خودداری کنید.

پخت‌ و پز و خرید: در این رژیم غذایی شما باید از مصرف غذاهای فراوری شده و بسته بندی شده اجتناب کنید بنابراین برای خرید مواد غذایی و پختن وعده‌های غذایی خود برنامه‌ ریزی کنید. وارنر انتخاب مواد غذایی ارگانیک را در صورت امکان توصیه می‌ کند. این کتاب شامل لیستی از غذاهایی است که باید روی آن‌ها متمرکز شد، همچنین دربردارنده‌ی نکاتی برای غذا خوردن بیرون از منزل و دستورالعمل‌های غذایی فراوان است.

مواد غذایی یا غذاهای بسته بندی شده: توصیه نمی‌شود.

جلسات حضوری: خیر.

ورزش: ورزش در این برنامه‌ی غذایی یک الزام است که شامل تمرینات وقفه‌ ای (در طی یک تمرین قلبی سرعت آن تغییر می‌کند) و قدرتی است. اگر به تازگی تمرینات وقفه‌ ای و قدرتی را شروع کرده‌اید، تمرینات ورزشی کوتاه اما شدید وارنر ممکن است شما را به چالش بکشند.

آیا محدودیت‌ها یا اولویت‌هایی برای رژیم غذایی وجود دارد؟

گیاه‌ خواران: این رژیم تغییرات خاصی برای رژیم‌های گیاه‌ خواری ارائه نمی‌ دهد؛ اما این برنامه خوردن منابع پروتئینی گیاهی مانند حبوبات را توصیه می‌ کند بنابراین می‌ توانید این رژیم را مطابق با رفع نیازهای خود تنظیم کنید.

رژیم کم‌ چربی: شما می‌ توانید مقدار اندکی چربی‌های گیاهی مانند روغن‌ زیتون و آووکادو را مصرف کنید. بیشتر دستورالعمل‌های غذایی دارای چربی کمی هستند.

فاقد گلوتن: کربوهیدرات‌هایی که برای شما خوب هستند در این رژیم غذایی شامل برخی گزینه‌های فاقد گلوتن مانند کوینولا است بنابراین اگر شما گلوتن مصرف نمی‌ کنید پیروی از این برنامه باید برای شما ساده باشد.

نکات دیگری که باید بدانید

این برنامه مغذی است و دارای کالری کافی است؛ اما خوردن دو عدد تخم‌ مرغ در روز را توصیه می‌ کند که چیزی بیشتر از مقدار توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا برای تحت کنترل قرار دادن کلسترول است. همچنین این برنامه دارای کلسیم و ویتامین D پایینی است.

هزینه: نیازی به عضویت در باشگاه ورزشی برای انجام تمرینات ورزشی که وارنر توصیه می‌کند نیست اما شما نیاز به یک جفت وزنه‌های آزاد دارید. او همچنین مصرف چند مکمل از جمله یک مولتی‌ ویتامین، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین C، آمینواسیدهای شکل آزاد و کراتین را توصیه می‌ کند که به هزینه‌های معمول شما اضافه می‌شود.

پشتیبانی: شما باید با تکیه بر خودتان این رژیم را انجام دهید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها