أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۹۲۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از افزایش اوراق تسهیلات خرید مسکن، گفت: گرانی اوراق مسکن و همچنین نرخ بالای سود تسهیلات آن سدی در برابر خانه دار شدن مردم شده است. وی با بیان اینکه نرخ اوراق حق تقدم وام مسکن بالا است، تصریح کرد:گران تمام شدن این نوع تسهیلات مسکن به کاهش چشمگیر استقبال مردم از این شیوه ی خانه دار شدن منجر شده است.

به گزارش پایگاه 598، محمدرضا رضایی کوچی درگفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش اوراق تسهیلات خرید مسکن، گفت: در حالی بانک مسکن عنوان می کند که نرخ سود وام مسکن را کاهش داده که قیمت خرید اوراق در روزهای گذشته با افزایش شدیدی رو به رو شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:درحال حاضر بسیاری از خانوارها برای تامین وام مسکن مجبور هستند علاوه بر سود وام، هزینه تامین تسهیلات را در غالب خرید اوراق پرداخت کنند؛به طور مثال برای اخذ یک فقره وام 100 میلیون تومانی حدود 20 میلیون تومان هزینه اوراق پرداخت می شود که این با توان مالی اقشار ضعیف و متوسط جامعه همخوانی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تسهیل شرایط ازدواج جوانان، تصریح کرد:بادرنظرگرفتن تسهیلات گرانقیمت در بحث مسکن به هیچ وجه کمکی در راستای خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه صورت نمی گیرد.

رضایی کوچی با انتقاد از بالا بودن میزان اجاره بهای مسکن در کشور و رشد هرساله آن بدون هیچ ضابطه و قانونی، گفت: با توجه به رکود فعلی بازار مسکن باید تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم برای شکستن بازار آشفته اجاره بها فراهم شود.

نرخ اوراق حق تقدم وام مسکن بالا است

وی با بیان اینکه نرخ اوراق حق تقدم وام مسکن بالا است، تصریح کرد:گران تمام شدن این نوع تسهیلات مسکن به کاهش چشمگیر استقبال مردم از این شیوه ی خانه دار شدن منجر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، لازمه خانه دار شدن مردم را ارایه تسهیلات ارزان قیمت به آن ها خواند و گفت: باید با تسهیل شرایط در زمینه دریافت وام مسکن زمینه خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه را فراهم کنیم.

وی ادامه داد:با توجه به کاهش نرخ سود بانکی انتظار می رود روند آسان گیری در مسیر تسهیلات دهی مسکن نیازهای انباشته شده در بحث مسکن را پاسخگویی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم کمیسیون عمران مجلس به موضوع تسهیلات مسکن و همچنین اوراق آن ورود خواهد داشت تا به این ترتیب تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم فراهم شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها