کد خبر: ۳۸۹۳۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
این شاعر اهل بیت (ع) که در نیمه ماه مبارک رمضان دچار حمله قلبی و سکته مغزی شده‌ بود، پس از تحمل حدود 2 ماه رنج بیماری به ارباب بی‌کفنش پیوست.
به گزارش پایگاه 598، پیکر مطهر شاعر و پیرغلام اهل بیت علیهم‌السلام، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمهدی میرآفتاب مشهور به حسام، فردا سه‌شنبه ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام واقع در بزرگراه شهید محلاتی تشییع می‌شود.

تسنیم به نقل از کانال پیرغلامان نوشت، این شاعر اهل بیت (ع) که در نیمه ماه مبارک رمضان دچار حمله قلبی و سکته مغزی شده‌ و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «مردم» در حالت کما به سر می‌برد، حدود 75 سال داشت، پس از تحمل حدود 2 ماه رنج بیماری به ارباب بی‌کفنش پیوست.پدر، پدربزرگ و بسیاری از بستگان و نزدیکان حاج سیدمهدی میرآفتاب، مشهور به حسام از علما و روحانیونی بودند که نامشان نزد مردم کاشان و تهران با ذکر و روضه اهل‌بیت (ع) عجین بوده است. او که از کودکی پدر با شرکت در مجالس مذهبی با حضور علما، روحانیون و منبری‌های بنام تهران با ذکر اباعبدالله (ع) انس گرفت، وقتی فقط 14سال داشت همراه عمویش، افتخارالواعظین کاشانی در روضه‌های خانگی، خواندن را شروع کرد.

او در آغاز جوانی بنابر سنت خانوادگی‌شان، وارد مدرسه علمیه شد و یادگیری دروس فقهی و حوزوی را نزد شیخ علی‌اکبر وحید آغاز کرد و چند سال بعد،

در مشهد مقدس و در صحن مطهر رضوی به دست مرحوم آیت‌الله ‌میلانی معمم شد. از این مقطع، آقاسیدمهدی توجه بیش‌تری به منبر، خطابه و مجالس وعظ داشت و در جلسات روزانه واعظ شهیر، مرحوم آقای فلسفی که با حضور بسیاری از علما و روحانیون نامدار برگزار می‌شد، شرکت کرده و از منابر آیت‌الله العظمی ‌وحید خراسانی و سیدمهدی قوام هم برای یادگیری فن وعظ و خطابه و نکات عرفانی استفاده‌های بسیار کرد. اما بیشتر اهل منبر، مداحان، روضه‌خوانان و شاعران آیینی، سیدمهدی میرآفتاب را با تخلص شاعری‌اش یعنی «حسام» می‌شناختند.

پیکر مطهر شاعر و پیرغلام اهل بیت علیهم‌السلام، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمهدی میرآفتاب مشهور به حسام، فردا سه‌شنبه ساعت 9 صبح از مقابل مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام واقع در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان دهم فروردین، میدان امام حسن (ع)، خیابان لرستان بر شانه دوست‌دارانش تشییع می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها