يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۹۳۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
به دنبال دیدار حسن روحانی با موسوی خوئینی ها:
حسن روحانی که در ابتدا سعی داشت خود و دولتش را فراجناحی و اعتدالی نشان دهد و در مواضعش هر دو جناح سیاسی کشور را حفظ کند، با وجود وعده های عمل نشده و خسارت محض برجام و انفعال در مواضع بین المللی و عدم برخورد با نجومی بگیران و عدم قاطعیت در خیلی از مواردی که مردم جامعه خواهان آن بودند، پایگاه اجتماعی خود را از دست رفته می بیند.
سرویس سیاسی پایگاه 598- 1روزنامه آرمان در مطلبی آورده است که حسن روحانی به دیدار موسوی خوئینی ها رفته است.  موسوی خوئینی ها همان کسی است که مواضعش در روزنامه سلام و نقش وی در فتنه 78 و 88 (و مواضع اخذ شده در مجمع روحانیون) غیر قابل انکار است.

همان کسی است که به اذعان هاشمی رفسنجانی از اینکه به عنوان رییس قوه قضاییه تعیین نشده بود از رهبر انقلاب گلایه مند و آزرده خاطر میشود(کتاب خاطرات،30 مرداد 1368)، همان کسی است که سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، با اشاره به رصد امنیتی مجالس و محافل خصوصی اتاق فکر فتنه ی سال 88، درباره ی وی با صراحت می گوید: "او[موسوی خوئینی ها] در بهمن ۱۳۸۷ در یک جلسه ی خصوصی گفته بود: ما باید بیاییم و توان خود را بگذاریم و به هر قیمتی، رهبری را از تخت پایین بکشیم..."



2- چندی قبل نیز برادر رئیس جمهور به دیدار مصطفی تاجزاده از فتنه گران 88 رفته بود و رئیس جمهور در برابر این عمل برادر و دستیار ویژه اش کوچکترین عکس العملی نشان نداد. سخنگوی دولت نیز صفدر حسینی را که از هدر دهندگان بیت المال است و البته از اعضای شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت بوده است ذخیره انقلاب معرفی میکند. به اینها و سایر نمونه ها، عزل و نصب های جهت دار را نیز اضافه کنید...

3-  حسن روحانی که در ابتدا سعی داشت خود و دولتش را فراجناحی و اعتدالی نشان دهد و در مواضعش هر دو جناح سیاسی کشور را حفظ کند، با وجود وعده های عمل نشده و خسارت محض برجام و انفعال در مواضع بین المللی و عدم برخورد با نجومی بگیران و عدم قاطعیت در خیلی از مواردی که مردم جامعه خواهان آن بودند، و وخیم شدن اوضاع اقتصادی جامعه و معیشت مردم، پایگاه اجتماعی خود را بخصوص در بین انقلابیون و اکثریت جامعه از دست رفته می بیند.

لذا بنظر میرسد با اتخاذ مشی اصلاح طلبانه سعی کند تا لا اقل با سیاسی تر کردن فضا، حمایت یک طیف از جامعه را به خود اختصاص دهد و به بعضی طرفهای خارجی پالسهایی از این طریق ارسال کند که ادامه حضورش در صحنه به نفع کدام گروه در داخل است.

شاید روحانی نیز با توجه به نتیجه انتخابات مجلس در تهران دچار این گمان شده که ایران فقط تهران است و با سیاسی کردن فضا و تندروی های اصلاح طلبانه، آن نتیجه دوباره به سود او در ریاست جمهوری تکرار خواهد شد غافل از آنکه بسیاری از مردم و پایتخت نشینان، تحت تاثیر شرایط بد معیشتی و بحثهای پیرامون بعضی افراد در لیست امید، اینبار تحت تاثیر القائات و "تکرار میکنم" ها قرار نخواهند گرفت.

* دکتر حسین صفدری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها