أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۹۴۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
دومین شماره ماهنامه «تهران فردا» منتشر شد؛
در تهران به دلیل وجود دانشگاه های بزرگ و مهم که شانه به شانه دانشگاه های مهم جهان پیش می روند، باید صنایع نوین و هایتک مستقر شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری موج پرس، دومین شماره ماهنامه «تهران فردا» به مدیرمسئولی علیرضا غفاری در مرداد ماه 1395 منتشر شد.

لازم است بدانیم که تهران ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به جایگاه صنایع نوین و هایتک را داراست. حسین گروسی نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بر این باور است که ابتدا برای رشد و توسعه اقتصادی باید قابلیت های تهران را شناخت و بعد از آمایش سرزمین به شناسایی صنایع پرداخت تا بتوان منطبق با شناخت بازار نیازها را رفع کرد.

از منظر اقتصاد مقاومتی می توان به گفتگو با استاندار تهران در این شماره، اشاره کرد که درباره تولید و رفع موانع آن در استان تهران آورده شده است.

تبدیل پایتخت به پایگاه صنایع نوین و هایتک

از جمله مسائل دیگری که در این ماهنامه به آن ها پرداخته شده، ابعاد مختلف سبک زندگی ایرانی – اسلامی است، به عنوان مثال یادداشتی خواندنی از مصرف گرایی در تهران آورده شده که علی‎رغم اینکه مصرف‎گرایی در تضاد با سبک زندگی ایرانی – اسلامی است، اما باز آمارهای فراوانی از این مسئله اجتماعی در شهر تهران وجود دارد.

همچنین مسئله پوشش نامتعارف و زننده که این روزها مهمان مکان های عمومی پایتخت شده است. در مطلبی به علل گرایش به مدهای عجیب نیز پرداخته شده است. ضرورت تقویت صنایع فرهنگی، از جمله مسائل مهمی است که به آن اشاره شده، و در این خصوص به رفت و آمد بازیگران به شبکه تلویزیونی جم و . . . پرداخته شده است. در ادامه نیز مطالبی درباره حقوق اعضای شورای شهر تهران، لزوم ساده زیستی مسئولین، پایتخت فروشی، صنعت غذا و. . . بیان شده است.

امید است با شناخت دقیق و عمیق مسائل اجتماعی و فرهنگی پایتخت، بتوان گامی در ایجاد تهرانی آباد و توسعه یافته برداشت، چرا که داشتن پایتختی مترقی و پیشرفته می تواند در رشد و آبادانی کشور نقش موثر و بسزایی داشته باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها