أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۸۹۶۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸:
سید ناصر موسوی لارگانی گفت: برجام نه تنها باعث رونق کسب و کار و افزایش اشتغال و کاهش بیکاران نشده بلکه باعث رکود و کاهش اشتغال و افزایش درصد بیکاری در استان های مختلف کشور شده و در معیشت مردم هم هیچ تأثیری نداشته است زیرا علی رغم پایبندی ایران به تعهداتش و عمل به آنها طرف مقابل به قول ها و تعهداتش پایبند نماند و تحریم ها را لغو نکرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سه سالی می شود که از شروع به کار دولت یازدهم می گذرد، دولتی که به ریاست «حسن روحانی»، با وعده ها و شعارهای انتخاباتی بسیاری بر سرکار آمد. یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی رئیس جمهور کاهش رکود و بیکاری با اجرای برجام و لغو تحریم ها بوده است. اکنون یک سالی می شود که از اجرای برجام می گذرد ولی کماکان برجام تاثیری بر زندگی و معیشت مردم نداشته است چرا که هنوز معضل بیکاری و رکود به گفته بسیاری از کارشناسان بر قوت خود باقی است.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص میزان اثرگذاری برجام بر معیشت مردم اظهار داشت: اگر بخواهیم تأثیر برجام در زندگی مردم را بررسی کنیم و ببینیم مذاکرات و تعهد نامه ایران در پاریس تا چه اندازه بر معیشت مردم موثر بوده است، نخست باید وضعیت تولید و رکود را مورد بررسی قرار دهیم. در هر حال به نظر من برجام هیچ تأثیری در زندگی مردم نداشته است.

وی تصریح نمود: این تنها حرف من نیست، ما هر هفته و هر روز بین مردم هستیم و آنها خواستار تاثیر نتیجه برجام با هزینه های زیاد آن بر زندگی خود هستند.

نماینده مردم فلاورجان در ادامه افزود: ما قلب رآکتور آب سنگین اراک را تخلیه کرده و آن را با بتن پر کردیم، سانتریفیوژها را جمع آوری و اورانیوم غنی شده را از کشور خارج کردیم و به تمام تعهداتمان عمل کرده و از بسیاری از داشته هایمان گذشتیم. ولی هیچ چیزی در قبالش تحویل نگرفتیم. برجام برای مردم رضایت بخش نبوده چرا که تاثیری بر زندگی آنها نداشته است.

موسوی لارگانی با اشاره به وضعیت رکود و بیکاری در کشور اظهار نمود: الان نزدیک به یک سال از امضای توافقنامه و شش ماه از اجرای آن می گذرد. به گفته خود مسؤلین دولتی یعنی استانداران، رؤسای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی و دیگر مسئولان در همین مدت آمار بیکاران افزایش یافته است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در یک خبر رسمی در استان اصفهان آماری از بیکار شدگان در سال جاری و گذشته اعلام شده بود که قطعا اگر آمارش بیشتر از دو برابر نباشد کمتر از آن نیست؛ بر اساس این گزارش بیش از ۲۲ هزار نفر فقط در سال ۹۴ بیکار شدند. در سال ۹۵ هم تا الان که کمتر از شش ماه می گذرد بیش از ۱۱ هزار نفر بیکار شده اند.

وی گفت: بنابراین برجام نه تنها باعث رونق کسب و کار و افزایش اشتغال و کاهش بیکاران نشده بلکه باعث رکود و کاهش اشتغال و افزایش درصد بیکاری در استان های مختلف کشور شده و در معیشت مردم هم هیچ تأثیری نداشته است زیرا علی رغم پایبندی ایران به تعهداتش و عمل به آنها طرف مقابل به قول ها و تعهداتش پایبند نماند و تحریم ها را لغو نکرد.

ایشان با اشاره به وعده های انتخاباتی آقای روحانی بیان داشت: آقای دکتر روحانی هم در شعارهای تبلیغاتی خود در سال 92 و هم بعد از رسیدن به ریاست جمهوری وعده هایی دادند که مهمترین آنها رفع رکود و بیکاری بوده است به ویژه ایشان اعلام کردند که ما ظرف ۱۰۰ روز مسئله و مشکلات اقتصادی را طی طرح هایی برطرف می کنیم.

موسوی لارگانی تصریح نمود: بسیاری از حامیان ایشان هم امروز بر این مسئله اذعان دارند که وعده های رییس جمهور برای کمک به معیشت مردم، رکود و بیکاری حتی پس از برجام و ارتباط با خارج محقق نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
۰
۰
خدا پدرت رو بیامرزه .
اینو به مردم ساده لوحی بگید که هنوز نفهمیدن تو مملکتشون چی میگذره!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها