يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۹۷۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
آژانس امنیت ملی آمریکا هدف حمله یک گروه نفوذگر اینترنتی قرار گرفت که در نتیجه آن نرم‌افزارهای مورد استفاده این آژانس برای جاسوسی از دیگر دولتها و شرکتها استخراج شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: آژانس امنیت ملی آمریکا که پیشرفته ترین گروه جاسوسی الکترونیک در جهان شمرده می شود، هدف حمله سایبری (هک) قرار گرفت.

یک گروه از نفوذگر های اینترنتی که خود را «واسطه های سایه» می نامد در این باره اعلام کرد به شبکه های آژانس امنیت ملی آمریکا نفوذ کرده است.

این گروه ادعا کرد توانسته است در این حملات اینترنتی، نرم افزارهایی را استخراج کند که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به منظور نفوذ غیر قانونی به رایانه ها و شبکه های دیگر دولت ها و شرکت ها، از جمله «سیسکو سیستمز  Cisco Systems» و «فورتینت  Fortinet» مورد استفاده قرار می گرفت.

گروه مذکور بخش اندکی از اطلاعات به دست آمده (حدود 300 مگا بایت) را از طریق اینترنت منتشر کرده است تا ادعای خود را اثبات کند. بر اساس اعلام کارشناسان امنیتی، تحلیل داده های منتشر شده نشان می دهد این نرم افزار، واقعی است.

این گروه از نفوذگرها بقیه نرم افزار مذکور را در یک حراج اینترنتی به فروش گذاشته است و قرار است در ازای آن یک میلیارد «بیت کوین» (نوعی پول دیجیتال) دریافت کنند. بر اساس ادعای گروه مذکور، این بسته شامل نرم افزاری است که «سلاحی بهتر از استاکس نت» شمرده می شود. این کرم اینترنتی (استاکس نت) شبکه های مربوط به برنامه هسته ای ایران را نیز هدف قرار داده بود.

«واسطه های سایه» ادعا کرده با موفقیت توانسته در بخش موسوم به «گروه معادله» سازمان امنیت ملی آمریکا نفوذ کند.

ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا پیشتر اسنادی را منتشر  کرد که نشان می داد «گروه معادله» با سازمان امنیت  ملی آمریکا مرتبط است.

«ویلیام بینی» کارشناس آژانس امنیت ملی آمریکا که بعدا به یک افشاگر تبدیل شد، به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد این آژانس اقدام به رفع معایب خود می کند؛ به این معنا که زمانی که گزارشی را درباره یک نقطه آسیب پذیر دریافت می کنند، راه نفوذ مربوط به آن را مسدود می کنند.

وی افزود این نوع حمله خاص احتمالا از درون آژانس امنیت ملی آمریکا صورت گرفته است. وی گفت شبکه آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت فیزیکی، از اینترنت جدا است، بنابراین فردی از درون این آژانس - شخصی همانند اسنودن- این نرم افزار را به دست آورده و آن را در اختیار «واسطه های سایه» قرار داده است.

«بینی» در ادامه تاکید کرد خطری که در حال حاضر به وضوح وجود دارد آن است که در صورتی که این نرم افزار تهاجمی در اختیار کارشناسان خارجی قرار بگیرد، می تواند مهندسی معکوس و به روز رسانی شود و برای حملات در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت عقیده دارد ایران در حال حاضر در حال مطالعه و تحقیق درباره استاکس نت است، و قصد دارد آن را مهندسی معکوس و به روز رسانی کند و از آن در راستای منافع خود استفاده کند. «ادوارد اسنودن» پیشتر اعلام کرده بود روسیه در شکل گیری «واسطه های سایه» دست دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها