کد خبر: ۳۸۹۸۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: بيش از 10 ميليون نفر در 700 سكونتگاه غيررسمي كشور نيازمند دريافت خدمات ويژه بهداشتي و درماني هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از سبزوار، علي‌اكبر سياري صبح امروز در مراسم گراميداشت روز پزشك و داروسازي كه در سالن شريعتي دانشگاه حكيم سبزواري برگزار شد با اشاره به برنامه‌هاي طرح تحول سلامت در مناطق روستايي و شهرها، اظهار كرد: در حوزه بهداشت و سلامت 15 برنامه و 10 پروژه در دستور كار قرار دارد و اولويت مهم ما براي روستاييان بود.

وي با بيان اينكه بالغ‌بر 27 ميليون نفر روستايي و عشاير در شهرهاي با كمتر از 20 هزار نفر جمعيت نيازمند دريافت خدمات بهداشتي و درماني هستند، گفت: وزارت بهداشت تاكنون عملكرد مطلوبي در حوزه بهداشت روستايي داشته و قبل از اجراي طرح‌هاي سلامت روستايي بسياري از واحدهاي درماني ما فرسوده بودند و با كمبودهاي جدي پزشك و خودروهاي سواري در اين مناطق مواجه بوديم.

معاون بهداشتي وزير بهداشت با بيان اينكه مشكلات كمبود پزشك و امكانات بهداشتي، درماني در مناطق روستايي سراسر كشور مرتفع شده است، تصريح كرد: خوشبختانه بالغ‌بر 2 هزار و 40 پزشك براي روستاها اضافه‌شده و بيش از شش هزار و 800 پزشك در مناطق روستايي مشغول به خدمات‌رساني هستند.

سياري ادامه داد: 243 قلم دارو در تمامي روستاها موجود است و براي رفع مشكل حمل‌ونقل در اين مناطق بيش از 2 هزار و 400 خودرو نيز به آن‌ها واگذار شده است.

وي با اشاره به احياي خدمات دندان‌پزشكي در برخي از روستاها، بيان كرد: پس از ارائه خدمات بهداشتي در مناطق روستايي بخش‌هاي حاشيه شهرها هم نيز موردتوجه ما قرار گرفته است و بيش از 10 ميليون نفر در 700 سكونتگاه غيررسمي سراسر كشور نيازمند دريافت خدمات ويژه بهداشتي و درماني هستند.

معاون وزير بهداشت بيشترين ميزان سكونتگاه‌هاي غيررسمي كشور را در شهرهاي مشهد، اهواز و كرج دانست و اضافه كرد: براي تمامي سكونتگاه‌هاي كشور سيستمي اساسي طراحي‌شده و خوشبختانه مناطق حاشيه شهرستان سبزوار هم از اين خدمات بهداشتي استفاده مي‌كنند بنابراين براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي اجراي برنامه‌ها را از سال 93 آغاز كرديم و براي افرادي كه با اين آسيب‌ها مواجه شده‌اند شرايط بهره‌مندي ويژه‌اي ايجادشده است.

سياري با بيان اينكه سلامت مردم ايران از سه ناحيه در معرض خطر قرارگرفته است، عنوان كرد: آسيب‌هاي اجتماعي، بيماري‌هاي غيرواگير و واگير سلامت مردم را تهديد مي‌كند و بالغ‌بر 76 درصد علت مرگ‌ و مير مردم كشور ما دليل بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي، سرطان و ديابت است.

وي 14 درصد علت مرگ‌ و مير در كشور را حوادث اعلام كرد و گفت: بايد براي كاهش ميزان مرگ و مسير در استان‌ها برنامه‌ريزي‌هاي جدي انجام دهيم و در اين راستا شبكه بهداشتي درماني شهري طراحي‌شده كه به‌منظور پاسخگويي به عوامل خطرناك فعاليت مي‌كنند.

معاون بهداشت وزير بهداشت با بيان اينكه طرح پيشگيري و كنترل از بيماري‌هاي غير واگير تدوين‌شده است، يادآور شد: خوشبختانه چندي قبل اين برنامه از سوي رئيس‌جمهوري ابلاغ و اين برنامه در چهار شهرستان به‌عنوان پايلوت اجرايي شده لذا اميدواريم در مهرماه سال جاري در سراسر كشور اجرايي شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها