يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۸۹۹۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
هوشنگ توکلی که در دهه ۵۰ و ۶۰ آثاری را در تلویزیون کارگردانی می کرد، اظهار کرد که از دهه ۷۰ به بعد شرایط تولید در تلویزیون با سختی هایی مواجه شد که دیگر تحمل آنها را نداشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، هوشنگ توکلی بازیگر با اشاره به فعالیت های این روزهای خود در تلویزیون بیان کرد: این روزها مشغول بازی در سریال «آرام می گیریم» به کارگردانی روح الله سهرابی هستم و در آن نقش یک پدر را دارم.

وی ادامه داد: «آرام می گیریم» پروژه بزرگی است و فضایی دارد که فکر می کنم جزو کارهای خوب تلویزیون خواهد بود و من تا دو یا سه ماه دیگر در این سریال بازی دارم.

وی در واکنش به اینکه چرا در این سال ها هیچ سریالی را در تلویزیون کارگردانی نکرده است، گفت: امسال قرار است یک تئاتر کار کنم. تلویزیون فعلا دوران سختی را می گذراند و ما دیگر تحمل چنین سختی هایی را نداریم.

کارگردان سریال «مدرس» درباره این سختی ها عنوان کرد: وقتی شرایط تولید تغییر می کنند بسیاری آمادگی تطبیق با شرایط جدید را ندارند. از دهه ۷۰ به بعد تلویزیون بحران های سختی را در حوزه تولید طی کرد و اکثر تولیدکننده ها و یا برنامه سازان منزوی شدند و یا دیگر کار نکردند. این فضای تولید هنوز امنیت لازم را برای کار ندارد و من گاهی وقتی می بینم عده ای چه زحمات و سختی‌هایی می کشند تا کاری را بسازند به آنها احترام می گذارم.

بازیگر سریال «روزگار قریب» اضافه کرد: کیفیت تولید در شرایط سخت از بین می رود و ما که هم خودمان حساس هستیم و هم بینندگان و مخاطبان توقعات بیشتری از ما دارند، نمی توانیم پاسخی داشته باشیم و یا همه مشکلات را بر گردن سیستم غلط تولید بیندازیم.

وی در پاسخ به اینکه منظورش از شرایط سخت تولید مسایل اقتصادی است یا مشکلات دیگر، عنوان کرد: به هر حال شرایط اقتصادی تعیین کننده است اما تولید یک موضوع تخصصی و علمی است و ساز و کار پیچیده خود را دارد. وقتی بحران اقتصادی بوجود می آید و ما می بینیم که نوعی انحراف مالی کلان از دهه ۷۰ در سازمان صداوسیما حاکم می شود و نیروهایی وارد کار می شوند که آسیب می زنند و از این دهه آثار هم نازل و سطحی می شود.

بازیگر سریال «زیر تیغ» در پایان بیان کرد: وقتی بودجه ها در اختیار عوامل اصلی نباشد و به افراد غیرمتخصص تعلق بگیرد ما دیگر قادر نیستیم عوامل خوب و حرفه ای را به کار بگیریم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها