أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۱۰۰
زمان انتشار: ۰۱:۲۳     ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
آبروریزی داوری در روز آخر کشتی آزاد المپیک
ادامه حق‌خوری‌های داوری و هیات ژوری در کشتی آزاد المپیک با واکنش جالب مربیان مغولستان روبه‌رو شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، در دیدار رده‌بندی وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد اختیار نوروزف از ازبکستان برابر مانداخ ناران گارزونیج  حریف مغولستانی برای کسب مدال برنز به روی تشک رفت که این کشتی نیز حرف و حدیث‌های زیادی در داوری داشت و در نهایت با برتری8 بر 7 حریف ازبک به پایان رسید.

بعد از قضاوت‌های یک طرفه به سود کشتی‌گیر ازبک در این مبارزه، مربیان مغولستان که به شدت از ناداوری انجام شده علیه کشتی گیرشان عصبانی بودند تصمیم گرفتند مقابل هیات ژوری لباس‌های خود را از تن دربیاورند و اعتراض خود را به رای‌ ناعادلانه هیات ژوری به این شکل اعلام کنند. کشتی‌گیر مغولی نیز بعد از پایان مسابقه با رقیبش دست داد ولی به سمت داور مسابقه نرفت و به این ترتیب داور هم نتوانست دست رقیب ازبک را در کنار حریف مغول بالا ببرد تا به این ترتیب پرونده این کشتی جنجالی با دخالت هیات ژوری به سود ازبکستان به پایان برسد و باز هم ناداوری در رقابت های کشتی المپیک خودنمایی کند.

این کشتی‌گیر ازبک در کشتی‌ مقابل پورتوریکو نیز با رای هیات ژوری و داور بصورت ناعادلانه توانست برنده شود که آن دیدار نیز اعتراض شدید کشتی گیر پورتوریکویی و مربیانش را در پی داشت. لابی ازبک‌ها برای کسب مدال کشتی گیرشان در المپیک با این ناداوری ها به خوبی نمایش داده شد و تشت رسوایی آن ها بر زمین افتاد. باید دیدواکنش لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی نسبت به قضاوت‌های جانبدارانه روز آخر کشتی آزاد چه عکس‌العملی خواهد داشت.

کشتی رضا یزدانی با ختاگ گازیموف آذربایجانی و همچنین رقابت طغرل عسگروف آذربایجانی با فرانک چامیزو از ایتالیا، از دیگر مسابقاتی بودند که به حق خوری به سود آذربایجانی ها به پایان رسید و حتی باعث شد رسول خادم نامه‌ اعتراض آمیزی را به رییس اتحادیه جهانی کشتی ارسال کند و به شدت از ناداوری های انجام شده در کشتی آزاد المپیک گلایه کند.






نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
حقمون همین است . اگر ما هم زمانیکه در ایران مسابقات کشتی بین المللی برگزار میکنیم به نفع کشتی گیران خودمان قضاوت نمائیم حساب کار دستشان میاید .نگویید اینکارها با روح پهلوانی منافات دارد که قانون قانون جنگل است و باید یکبار درس درست حستبی به آنها دهیم آن موقع عزت را به کشتی گیران خودمان بازخواهیم گرداند.
پاسخ
ناشناس
Netherlands
۰۷:۵۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
مجرای رشوه را باید یافت که کشورهای نه چندان مرفهی همچون ازبکستان و آذربایجان و گرجستان امسال همه چیز را به نفع خود تمام کردند.
پاسخ
ندا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
آذربایجانم خار شده رفته تو چشه شماها.
نعمت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
با تشكر از زحمات شما افسران جنگ نرم. كاش نظرات منو بيشتر منعكس كنيد. اگر راهكارهاي منو روساي جمهور كشورمون بكار بسته بودن الان خيلي جلوتر بوديم. از نظر من بايد بدون تعارف هركس هر تخلفي كرد سريع اعدامش كنن. اين خيلي تاثيرگذاره مردم هم معنوي تر ميشن چون هميشه به ياد مرگ خواهند بود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها