أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۲۱۲
زمان انتشار: ۲۲:۲۴     ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
مقام‌های ترکیه در ادامه تلاش‌های خود برای پاکسازی نهادهای مختلف از طرفداران و حامیان جنبش گولن، ۹۵ مامور پلیس استانبول را از کار تعلیق کرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم به نقل از رویترز، شبکه سی ان ان ترک گزارش داده است که مقامهای ترکیه در ادامه اقدامات خود برای سرکوب کردن طرفداران جنبش گولن پس از کودتای نافرجام نظامی ماه گذشته، 95 مامور پلیس استانبول را از کار تعلیق کردند.

حدود 80 هزار نفر در پلیس، ارتش، سیستم قضایی و خدمات شهری ترکیه تاکنون برکنار یا بازداشت یا تعلیق شده اند.

دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

این 95 مامور پلیس همگی از دفاتر پلیس استانبول تعلیق از کار شده اند. پلیس استانبول هنوز درباره این خبر توضیحی نداده است.

شورای عالی نظامی ترکیه که معمولا دو بار در سال نشست برگزار می کند، قصد دارد برای دومین بار متوالی در یک ماه گذشته نشست فوق العاده ای را برگزار کند. این نشست با هدف بررسی طرح دولت ترکیه برای اصلاحات نیروهای مسلح تشکیل خواهد شد. دولت ترکیه قصد دارد ارتش را تحت کنترل نهادهای غیر دولتی قرار دهد.

منابع آگاه تاکید کردند که بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه ریاست این نشست را بر عهده خواهد داشت که قرار است فردا سه شنبه برگزار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها