کد خبر: ۳۹۰۲۱۸
زمان انتشار: ۰۱:۱۸     ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید آمریکا بدون شلیک حتی یک گلوله و اعزام حتی یک سرباز توانست شهروندان خود را که ناعادلانه در ایران زندانی شده بودند، به خانه بازگرداند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب با زبانی دیگر و با تأکید بر مفید واقع شدن راهکار غیرنظامی در تعامل با ایران، از پرداخت 400 میلیون دلار در ازای آزادی زندانیان آمریکایی دفاع کرد.

ارنست در این خصوص گفت: «از همان ماه ژانویه گفتیم که توافق با ایران برای ما منافعی داشته؛ این منافع چشمگیر بوده؛ جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و عقب راندن بخش‌های مهم برنامه هسته‌ای این کشور، از جمله این منافع است.»

وی ادامه داد: «دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای به نگرانی سیاست خارجی بسیاری از متحدان ما نیز تبدیل شده بود و حالا این نگرانی برطرف شده است.»

جاش ارنست به مذاکره با ایرانی‌ها برای بازپس دادن 400 میلیون دلار پول بلوکه شده از زمان شاه مخلوع پرداخت و گفت: «در کنار این مذاکرات (هسته‌ای)، توانستیم یک مناقشه مالی 30 ساله را نیز حل و فصل و از ایراد خسارت شاید چند میلیارد دلاری به مالیات‌دهندگان آمریکایی جلوگیری کنیم.»

آمریکایی‌ها می‌گویند ایران در شُرف پیروزی در پرونده مفتوح در دادگاه لاهه بوده و اگر اوباما این پول را به تهران نمی‌فرستاد، باید خسارتی چند میلیاردی می‌پرداخت.

ارنست به لایه دیگر مذاکرات یعنی گفت‌وگو برای آزادی 4 زندانی آمریکایی از زندان‌های ایران پرداخت و گفت: «محور سوم مذاکرات منجر به آن شد که بدون شلیک حتی یک گلوله و یا اعزام سرباز، زندانیان خود را که ناعادلانه در زندان‌های ایران مانده بودند، آزاد کنیم.»

ارنست البته تأکید کرد که دولت اوباما از اهرم‌های فشار موجود در خلال مذاکرات استفاده کرد تا این افراد آزاد شوند.

سخنگوی کاخ سفید برای چندمین بار تأکید کرد که 4 زندانی آمریکایی در قبال آزادی ایرانیان از زندان‌های آمریکا صورت گرفته و ارتباطی به این 400 میلیون دلار ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
چرا ما باید حرف های راست را از دشمنانمان بشنویم ؟ مگر آقایون مسئول نگفتند ما د رمذاکرات فرجام فقط حول محور مسائل هسته ای مذاکره م ینماییم ولاغیر . پاسخ دهید اظهارات سخنگوی کاخ سفید را . هر چند بی فایده است ملت از شما دلسرد شده اند و حنایتان دیگر رنگی ندارد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها