أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۲۲۵
زمان انتشار: ۰۸:۳۲     ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
هرچند که یکی از اهداف اصلی المپیک ایجاد خیرخواهی جهانی اما اتفاقاتی در این دوره رخ داد که با چنین فلسفه‌هایی در تضاد بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، المپیک 2016 ریو با تمام فراز و فرودهایش به پایان رسید و آمریکا با کسب 46 طلا در مکان نخست ایستاد و بریتانیا با 27 طلا در جایگاه دوم و چین با 26 طلا سوم شد. کاروان کشورمان نیز با 3 طلا یک نقره و 4 برنز در جایگاه بیست و پنجم به کار خود خاتمه داد.

اما فارغ از این توزیع مدال‌ ها و البته ناداوری هایی که به خصوص علیه ایران شد، اتفاقاتی در میدان المپیک رخ داد که شاید تا مدت ها از اذهان ورزش دوستان پاک نخواهد شد.

یکی از این اتفاقات، اقدام غیراخلاقی دوچرخه سوار بریتانیایی در پیست بود که با برهم زدن تعادل یکی از دوچرخه سواران باعث سرنگونی تعداد دیگری از شرکت کنندگان شد.

 

در رقایت های شنا نیز، شناگر فرانسوی در یک اقدام ناجوانمردانه حین نزدیک شدن به خط پایان، تلاش کرد رقیب ایتالیایی خود را غرق و مانع رسیدن وی به خط پایان شود.

 

اما در یکی از اتفاقات ارزشمند این دوره المپیک، "مارلین وان" و "مادلین میبلینک" بازیکنان والیبال ساحلی هلند برای حمایت از بازیکنان زن تیم مصر، ترجیح دادند که با وجود گرمای هوا در زمین مسابقه پوشش کامل بر تن داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
۱۱
۲
دونده امریکایی یادتون رفت که کمک میکردرقیبش بلندشود.شایدچون پوشش مشکل داشت به حساب نیامد
پاسخ
علی
New Zealand
۲۳:۵۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
نه چون آمریکایی بود به حساب نیاوردن !
ناشناس
Sweden
۰۸:۵۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
آن فیلم بود برای جذب لایک/
جدیدترین اخبار پربازدید ها