يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۲۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
واقعیت این است که اگر ما به مدیریت داخلی خود و کرباس خود بسنده می کردیم، نیازی به حله حلب نداشتیم. باید پذیرفت این طلب" جام جم" از برجام ، بیهوده است و باید به داشته های خود بازگردیم .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، جای شگفتی است که آقای رئیس جمهور در بیشتر سخنرانی های خود، در مقام تحسین کننده "برجام" بر می آیند، برجامی که نه تنها تاکنون هیچ تاثیری در زندگی و معیشت و اقتصاد مردم نداشته است بلکه اعتماد بی اندازه به سراب آن ، به نابودی خوباوری در تولید ملی و عدم استفاده از ظرفیت و توان داخلی برای بهبود وضعیت اقتصادی انجامیده است.

ما تمامی بحران ها را به برجام ارتباط دادیم و امروز نیز طلوع خورشید را از دستاوردهای آن می دانیم. معجزه برجام اگر نتوانست وضعیت فقر و اقتصاد مردم را بهبود بخشد اما شاید بتواند هزینه و کارکرد انتخاباتی و حزبی داشته باشد. چاهی که اگرچه برای مردم آب ندارد اما برای دیگران نان خواهد داشت!

گویی برخی به هر روشی تلاش دارند تا دستاوردهای این برجام را به مردم تحمیل کنند و همین موضوع یعنی پافشاری دولت بر دستاوردهایی رویایی برجام ، در کنار بحران رکود اقتصادی و دردهای معیشتی مردم آنان را بیش از بیش ناخرسند و ناراضی کرده است . مردم به این می اندیشند که نه تنها در وضعیت اقتصادی آنان بهبودی ایجاد نشده است بلکه شرایط سخت تر از گذشته هم شده و باید با این همه شرایط دشوار صدای کف و سوت زدن برای برجام را بشنوند.

واقعیت این است که اگر ما به مدیریت داخلی خود و کرباس خود بسنده می کردیم، نیازی به حله حلب نداشتیم ( چو بگرویدیم به کرباس خویش چه غم داریم .. که حله حلب ارزان شده است یا که گران ). باید پذیرفت این طلب" جام جم" از برجام ، بیهوده است و باید به داشته های خود بازگردیم و آن گاه خواهیم دید که اقتصاد و وضعیت معیشتی این مردم نه در سایه برجام است نه در دلبستن به این و آن گره خورده است.

اقایان که بیش از اندازه به روند دموکراسی و احترام به رای مردم اعتقاد دارند یک نظرسنجی واقعی و شفاف درباره دستاوردهای برجام انجام دهند تا مشخص شود که چه دستاوردی داشته است ؟ آیا این عیب نیست که ما ورود هیات های دیپلماسی و سیاسی به کشور را از دستاوردهای برجام و در ردیف آمار گردشگران بشمار آوریم؟‌

آیا می توان قراردادهای عجیب نفتی را یک پیروزی بشمار آورد . آن هم قراردادهایی که در سالهای اینده به نابودی خودباوری ملی و صنعت ملی نفت و اخراج نیروی متخصص ایرانی می انجامد؟

آقایان ! اگر می خواهید دستاوردهای برجام را ببینید لطفا چند دقیقه ای را در مترو و ایستگاه اتوبوس بایستید تا مشاهده کنید چگونه مردم در لابلای خوشحالی دستاوردهای برجام له می شوند؟

آقایانی که فیش های حقوقی را قانونی می دانند برای یک دقیقه تنها به درامد 400 هزار تومان یک پدر رنجور اندیشه کنند که نان آور 7 نفر است .

آقایان ذخیره انقلاب و صاحبان سفره انقلاب ! آیا شما بیشتر از سفره برجام بهره بردید یا مردم؟ خرید ارباس آن هم اگر در اندازه رویا و توهم نماند بهتر بود یا مرمت ناوگان حمل و نقل کشور.

افتتاح رستوران قطارهای اتریشی جز دستاورد برجام است ؟ چه کسی امنیت این مرز و بوم را تامین می کند؟‌ شما یا برجام یا کسانی که بدون توقع سهم آنان از سفره انقلاب تنها شستن ظرف ها بود!

کجاست صدای دموکراسی برخی از رسانه ها که در انتخابات 88 از هیچ تلاشی برای اهانت و تخریب فرو گذار نکردند و البته مزد خود را با خوش نشینی در لندن و امریکا گرفتند. دنباله همین رسانه امروز حتی یک تیتر برای وضعیت اقتصادی مردم نزده است . مردمی که در ادبیات رسانه ای آنان محلی از اعراب ندارد و حتی رای آنان نباید هم در یک سطح با دیگران باشد.

و نکته پایانی اینکه سالها دل طلب جام جم از ما می کرد .... و آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد.


*مهدی عزیزی دستگردی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها