يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۳۴۶
زمان انتشار: ۰۰:۱۷     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
آیت الله سیدمحمد مهدی میرباقری مطرح نمودند:
عضو خبرگان رهبری با تبیین دلایل تقابل تمدن غرب با اسلام، گفت: تمدن غرب مدعی است جهان یک دهکده است و باید یک ایدئولوژی در آن شکل بگیرد و جنگی که علیه دنیای اسلام آغاز کردند نیز به این دلیل بوده است. باید دانست که تمدنی که از سوی غرب پایه ریزی شده است ادامه امپراتوری بنی امیه است.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، آیت الله میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، که به دعوت "آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی"، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان، به این شهر سفر کرده بود، در دیدار با اساتید حوزه، و طلاب و روحانیون حوزه علمیه همدان سخنانی را ایراد کرد.

عضو خبرگان رهبری در جمع روحانیون همدان به تشریح جایگاه حوزه در تمدن سازی پرداخت و با اشاره به سابقه درخشان حوزه در حفظ فرهنگ تشیع بیان داشت: یکی از مهمترین ریاضت‌ها این است که دین خدا را فهمیده و جامعه را آموزش داد.

استاد سید محمدمهدی میرباقری با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مأموریت حوزه‌های علمیه را تغییر داده است، افزود: در طول تاریخ علمای شیعه مراقبت می‌کردند که اسلام مورد استحاله قرار نگیرد و در جدال مستمر با جریان کفر و نفاق بودند. لکن امام خمینی(ره) موضوع ولایت فقیه را در جهان تسری دادند. امام خمینی(ع) توانست جهان را از حالت یک قطبی تمدن مادی غرب به تمدن جدید اسلامی و تمدن کفر مبدل سازد و این نقطه عطفی در تاریخ حوزه های علمیه است.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی ماندن حوزه های علمیه، اظهار داشت: انقلابی ماندن حوزه به شعار انقلابی دادن نیست، بلکه باید حوزه با توجه به رسالت و هدف انقلاب اسلامی، انقلابی عمل کند.

وی با تبیین دلایل تقابل تمدن غرب با اسلام، گفت: تمدن غرب مدعی است جهان یک دهکده است و باید یک ایدئولوژی در آن شکل بگیرد و جنگی که علیه دنیای اسلام آغاز کردند نیز به این دلیل بوده است.

در ادامه رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تاکید بر اینکه باید پژوهش، آموزش و تبلیغ در حوزه های علمیه متناسب با تغییرات و نیازهای عصر حاضر صورت گیرد، گفت: حوزه باید مردم را ببیند و در مقیاس درگیری با تمدن غرب برنامه ریزی کند و باید دانست که تمدنی که از سوی غرب پایه ریزی شده است ادامه امپراتوری بنی امیه است.

وی  با اشاره به جریان های سه گانه در مواجه با غرب، ابراز داشت: رویکرد برتر آن است که ما تمدن خود را داریم و باید تمدن خود را بازسازی کنیم و تدبیری بیندیشیم که تمدن غرب را در جهاز هاضمه خود استحاله کنیم، چرا که تمدن مادی غرب، مبتنی بر ایدئولوژی مادی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه «ظهور» یک حقیقت فراتمدنی است، اظهار کرد: کلام، اخلاق، عرفان و فقه حوزه باید در مقیاس ایجاد این تمدن بزرگ اسلامی باشد و انقلابی بودن آن به شرطی محقق می شود که تحقیق، آموزش و تبلیغش در این مقیاس تغییر کند.

آیت الله میرباقری در پایان با بیان اینکه اگر آن گونه شد گوش شنوا در سطوح ملی و جهان بسیار خواهد بود، افزود: جامعه‌هایی که از وعده‌های دروغین غرب خسته شدند، سخنان ما را که در مقیاس بزرگ تمدن اسلامی باشد، خواهند شنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها