يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۳۵۳
زمان انتشار: ۰۰:۵۲     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشهدپیام، بیانیه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در حمایت از سخنان اخیر حضرت آیه الله علم الهدی منتشر شد که متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ بِخُرَاسَانَ لَبُقْعَهً یَأْتِی عَلَیْهَا زَمَانٌ تَصِیرُ مُخْتَلَفَ الْمَلَائِکَهِ فَقَالَ فَلَا یَزَالُ فَوْجٌ یَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَ فَوْجٌ یَصْعَدُ إِلَى أَنْ یُنْفَخَ فِی الصُّورِ فَقِیلَ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ أَیَّهُ بُقْعَهٍ هَذِهِ قَالَ هِیَ بِأَرْضِ طُوسَ فَهِیَ وَاللَّهِ رَوْضَهٌ مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّهِ مَنْ زَارَنِی فِی تِلْکَ الْبُقْعَهِ کَانَ کَمَنْ زَارَ رَسُولَ اللَّهِ ص وَ کَتَبَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَهُ ثَوَابَ أَلْفِ حَجَّهٍ مَبْرُورَهٍ وَ أَلْفِ عُمْرَهٍ مَقْبُولَهٍ وَ کُنْتُ أَنَا وَ آبَائِی شُفَعَاءَهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ‌

 

در خراسان قطعۀ زمینى وجود دارد که جاى آمد و شد فرشتگان مى‌شود؛چنانکه همیشه فوجى از آسمان فرود مى‌آیند، و فوجى صعود می‌کنند تا در صور دمیده شود. پس گفتند: اى فرزند رسول خدا، این کدامین قطعۀ زمین است؟ فرمود: آن در سرزمین طوس است، که بخدا آن زمین (طوس) بوستانی از بوستان‌هاى بهشت است. هرکس که مرا درآن قطعۀ زمین زیارت کند چنان است که رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله را زیارت کردهباشد و خداى تبارک و تعالى ثواب هزار حج بی‌شائبه و هزار عمرۀ مقبول براى او می‌نویسد و من و پدرانم در روز قیامت شفیع وى هستیم. من لا یحضره الفقیه؛ ج‌۲، ص: ۵۸۵

مشهد، تنها یک نام میان نام‌ها و یک جای میان جای‌ها نیست…

مشهد، تنها یک پهنه‌ی خاکی از جغرافیای کره‌ی زمین نیست…

مشهد، تنها یک شهر، یک شهرستان و یک عرصه‌ی مسکونی نیست…

مشهد، قطعه‌ای از آسمان است… همان قطعه‌ای که «خورشید» در بر دارد…

مشهد، پاره‌ای از بهشت است، سرزمین رحمت و هدایت، که خداوند به اهل زمین عطا فرموده و فرشتگان مقرّبش را به زیارت و طواف حضرت «ولی نعمتش» هر صبح و شام نازل می‌نماید…

مشهد، «مشهدالرضا» است:

مشهد ِ مقدّس حضرت امام رضا صلوات الله علیه و علی آبائه الطاهرین و اولاده المطهّرین…

 

سرزمین قدسی و مبارکی که کانون نور و هدایت است برای جهان و شأن رفیع این شهر در جایگاه بزرگترین کلان‌شهر مذهبی جهان اسلام که به حق «پایتخت فرهنگی» عنوان یافته است، شأنی تمدّنی و هویّت‌ساز داشته و دارد ؛ کانونی که به فیض انفاس مطهّر حضرت عالم آل محمّد علیهم السّلام مرکز نشر معارف اهل بیت و نماد و مظهر تمدّن اسلامی با تمام مؤلّفه‌های هویّتی آن است.

 

وظیفه‌ی تمام متولّیان این «ایمان‌شهر» است که دوشادوش مردم متدیّن و ولایتمدار آن، پاسدار هویّت الهی این شهر و زمینه‌ساز تکوین و تشکیل این شهر به عنوان مظهر و نمونه‌ی تمدّن اسلامی برای اسوه‌آفرینی در تمام عالم اسلام باشند.

 

نیک‌بخت و مفتخریم که در سنگر امامت جمعه این شهر ، فقیهی مجاهد و خبیر است که به قوّت و بصیرت، «عَلَم هدایت» را به دوش گرفته و مخلصانه و خستگی‌ناپذیر، بی‌خوف و واهمه از سرزنش بدگویان و بدخواهان دشمنان نظام مقدّس اسلامی، لسان برّا و بیّن حقّ و حقیقت در بزرگترین نماز جمعه‌ی سرزمین اسلامی‌مان است.

 

خدای را شاکریم که این مفسّر بزرگ قرآن و فقیه فرزانه و وارسته و عالم انقلابی و سلحشور، پرچمدار جبهه‌ی انقلاب اسلامی در خراسان امام رضا علیه السّلام و راهبر فرهنگ و سیاست این سرزمین است.

 

ما، جمعی از نمایندگان مردم انقلابی، متدیّن و ولایتمدار مشهد مقدّس، حمایت همه‌جانبه‌مان را از مواضع انقلابی و دین‌مدارانه‌ی امام جمعه‌ی شهرمان و نماینده‌ی معظّم ولی فقیه، حضرت آیه الله علم الهدی حفظه الله اعلام می‌نماییم. بی‌شکروشنگری‌های صریح، شجاعانه و بی‌مجامله‌ی ایشان، چراغ راه نیروهای انقلابی در تمامی عرصه‌های فرهنگ و سیاست، برای حرکت در صراط مستقیم اسلام ناب محمّدی و دفاع از حرمت مشهد مقدّس، شهر خدایی ولایت و شهادت می‌باشد.

 

خداوند متعال وجود این عالم مجاهد را از جمیع گزندها محفوظ بدارد و توفیق سربازی امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشّریف و خدمتگزاری ملّت عزیز ایران را تحت ارشادات و عنایات حضرت ولیّ امر مسلمین، امام خامنه‌ای کبیر حفظه الله و این نماینده‌ی مخلصشان به ما عنایت فرماید.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

اعضای نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد مقدّس

محمد آصفی یزدی

سید عبدالکریم جوادی

براتعلی خاکپور

برزو دبیریان

مهدی ذاکر الحسینی

محمد کمال سرویها

غلامحسین صاحبی

محمودعامری فرد

انسیه غفوری شعرباف

مجید فاطمی ارفع

حسن قدیری طرقی

علی اصغر لطفی

خلیل موحدی

علی اصغر نخعی راد

محمد رضا دیمه کار

فاطمه غیور رزمگاه


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها