أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۳۵۴
زمان انتشار: ۰۰:۵۷     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
درمان بچه‌ای که پزشکان او را به سطل آشغال انداخته بودند و گفته بودند هیچ‌وقت نمی‌تواند مانند آدم‌های عادی زندگی کند، بی‌شک شبیه معجزه است. او (استاد خیراندیش) فقط به پوست و رنگ و روی سالی نگاه کرد و بیماری را تشخیص داد. بدون اینکه او را به آزمایشگاه بفرستد.
به گزارش پایگاه 598، استاد حسین خیراندیش که به اتهام دخالت در کار پزشکان تحت تعقیب وزارت بهداشت قرار گرفته و فعلاً با وثیقه آزاد شده است، توانسته بود با راه حلی ساده سالی کودک نیوزلندی را به حالت عادی برگرداند. 
 
به گزارش رجانیوز این روزها ویدیویی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که به درمان ساده کودکی نیوزلندی توسط یکی از مشهورترین اطبای سنتی کشور یعنی استاد حسین خیراندیش مربوط می‌شود.
 
طبق این گزارش مستند که از شبکه افق پخش شده است، سالی کودکی 10 ساله از خانواده‌ای ثروتمند است که در نیوزلند زندگی می‌کند و از بدو تولد تا زمان درمانش نمی‌توانست غذایی حتی شیر مادر خود را بخورد.
 
مادر سالی چند پرستار استخدام کرده بود تا با گرفتن دست و پای وی، به زور به او غذا بدهند. نوعی پوره ذرت از آمریکا برای سالی ارسال می‌شد، اما همه آنها را با استفراغ بیرون می‌ریخت. بهترین پزشک‌های اروپا هم نتوانستند مشکل این کودک را حل کنند.
 
مادر سالی در همین باره می‌گوید: تصمیم گرفتم بهترین پزشک‌های آمریکا را از نزدیک ببینم. چون فکر می‌کردم پسرم به زودی می‌میرد. بهترین متخصص در مشهورترین بیمارستان آنجا پسرم را معالجه کرد. من فقط برای یک آزمایش در آمریکا 20 هزار دلار پرداخت کردم. متخصص اطفال، گوارش، داخلی، تغذیه هر کدام آمدند و نظری دادند، اما همه آن اشتباه بود. اوضاع سالی هر روز بدتر می‌شد. اما پزشکان حتی بیماری او را تشخیص نمی‌دادند. 
 
یکی می‌گفت فقط حساسیت است، دیگری می‌گفت بیماری ژنتیکی دارد. یکی از پزشکان هم می‌گفت باید معده سالی را سوراخ وبرای فرستادن غذا به معده آن لوله‌ای وصل کنیم که مادر وی رضایت نداد. تا اینکه با یکی از فعالان طب سنتی آشنا شد و با توصیه او به ایران سفر کرد. 
 
خانم دکتر صرافان یکی از دانشجوهای استاد خیراندیش در این زمینه می‌گوید: تقریباً 10 ماه بعد به ایران برگشتم و ایشان به ایران آمدند و هماهنگ کردم با استاد خیراندیش ملاقات کنند. 
 
اما روایت استاد خیراندیش از درمان این کودک شنیدنی است؛ وی می‌گوید: از دانشجوهای ما بود که چنین گزارشی را مطرح کرد، گفت چنین کسی است که نمی‌تواند غذا نگه دارد و بر می‌گرداند و از طریق سرم خودش را زنده نگه می‌داشت، چون سردی معده‌اش بیش از حد بود و باید معده را گرم می‌کرد. داروی ایشان یک قاشق مرباخوری بارهنگ، داخل یک لیوان عرق نعنا، 10 دقیقه بجوشاند و بخورد و تمام. 
 
مادر سالی پس از درمان فرزندش می‌گوید: اتفاقی که افتاد خیلی عجیب بود، پسرم اولین بار از زمان تولدش از دست من غذا گرفت. وقتی یک تکه نان سنگک را دید شروع به خوردن کرد.  در عرض چند روز حتی می‌توانست بستنی بخورد. این برای من باورنکردنی بود. آقای خیراندیش زندگی سالی را نجات داد. او حیرت‌انگیز بود. 
 
حسین خیراندیش که به اتهام دخالت در کار پزشکان تحت تعقیب وزارت بهداشت قرار گرفته و فعلا با وثیقه آزاد شده است، توانسته بود با راه حلی ساده سالی را به حالت عادی برگرداند. 
 
اطرافیان سالی که پیش از این برای درمان وی صدها هزار دلار هزینه کرده بودند بدون اینکه به نتیجه‌ای برسند درمان ساده سالی را شبیه معجزه می‌دانند. 
 
دایی سالی نیز یکی از کسانی بود که برای درمان وی تلاش بسیاری انجام داد. او می‌گوید: درمان بچه‌ای که پزشکان او را به سطل آشغال انداخته بودند و گفته بودند هیچ‌وقت نمی‌تواند مانند آدم‌های عادی زندگی کند، بی‌شک شبیه معجزه است. او (استاد خیراندیش) فقط به پوست و رنگ و روی سالی نگاه کرد و بیماری را تشخیص داد. بدون اینکه او را به آزمایشگاه بفرستد. خواهر من صدها هزار دلار برای درمان پسرش خرج کرد. این پول را به پزشکانی داد که کارشان از بین بردن سالی بود. خانواده ثروت‌مند نیوزلندی آمادگی خود را برای ساخت مؤسسه طب سنتی ایرانی اسلامی در کشورشان اعلام کردند. 
 
وی با توجه به تعطیلی سریالی مراکز درمانی طب سنتی (اسلامی- ایرانی) در ایران ادامه می‌دهد: اگر ایشان نمی‌تواند در ایران تخصص خود را به‌کار ببرد نباید این استعداد هدر برود. من تمایل دارم ایشان مؤسسه‌ای در نیوزلند تأسیس کند و طب سنتی را به پزشکان ما درس بدهد. این مطمئناً با استقبال مردم ما روبه‌رو می‌شود.
 
در جوار امامزادگان باغ فیض تهران همان‌جایی است که استاد حسین خیراندیش و همکارانش تا اردیبهشت امسال بیماران را با طب سنتی معالجه و درمان می‌کردند. مؤسسه‌ای که سالی سرانجام از اینجا سالم به نیوزلند برگشت. این مؤسسه حالا با شکایت وزارت بهداشت پلمب شده، اما ممکن است روزی درهای آن به روی بیمارانی از سراسر جهان باز شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
با عرض ادب و احترام جدا از اینکه موضوع مطرح شده در گزارش فوق چقدر واقعیت دارد متاسفانه بدلیل درآمد بالای شغل پزشکی در ایران و درآمد مشاغل حاشیه ای پزشکی همانند آزمایشگاه ، سنوگرافی و..... لابی بسیار قدرتمندی برای این مشاغل در مجلس و وزارت بهداشت بوجود آمده تا جایی که در اغلب پروندهای قصور پزشکی ( بالای 90 %) پزشک مقصر شناخته نمی شود و قوانین نیز به سمت و سویی هدایت می شود که درآمد این حرفه را بیشتر و بیشتر می کند از این رو مقاومت این اقشار در مقابل حرفه ای که شاید آینده آنها را به خطر بیاندازد دور از ذهن نیست و متاسفانه وزارت بهداشت نیز همسو با همین اقشار است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
چرا این دولت فقط به خودی ها خنجر میزنه؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها