أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۳۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
ارتباط کوچینگ با تکواندوکارن در ریو مشکل داشت
سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان تکواندو گفت: سیاست رئیس سازمان تیم‌های ملی این است که بعد از هر شکستی در سایه به سر می‌برد و پشت پرده تمام این ناکامی‌ها ذوالقدر است.
به گزارش پایگاه 598، فرجام دانش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ناکامی تکواندوی مردان در المپیک برزیل، گفت: متأسفانه تمام مسابقات ملی‌پوشان را در المپیک برزیل نگاه کردم. با اتفاقاتی که رخ داد باید اینطور بگویم که آنها از نظر روحی روانی به هیچ عنوان آماده نبودند. یک ترس و استرس خاصی در وجود آنها بود که نشان می‌داد از سوی مسئولان فدراسیون بیش از اندازه برای کسب مدال تحت فشار هستند. نکته دوم اینکه لقب دادن سونامی و نابودگر به مردان المپیکی باعث شد آنها نابود شوند.

وی در ادامه افزود: نکته بسیار مهمی که در این چند روز گذشته کسی به آن دقت نکرده این است که چرا ذوالقدر مدیر فنی تا به امروز هیچ اظهارنظر نکرده است. به هر حال او باید در مورد این ناکامی بزرگ نظر فنی خود را ارائه دهد. البته ناگفته نماند تمام این افتضاحی که به بار آمد مقصر آن اول ذوالقدر است و پس از آن پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، ذوالقدر یک تجربه بزرگ ناکامی دیگر در دوران سرمربیگری خود در کارنامه دارد. در آن مقطع تیم ملی در منچستر با هدایت وی ناکام ماند و آقایان دست به دامن رضا مهماندوست شدند و او آمد برای کشورمان سهمیه المپیک کسب کرد. ذوالقدر امتحان خود را بارها پس داده است اما متأسفانه همچنان در رأس قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان تکواندو در ادامه گفت: تمام مسائلی که وجود دارد را ذوالقدر به کادر فنی دیکته کرده است. متأسفانه مربیان تیم ملی نتوانستند کار خود را انجام دهند. سیاست رئیس سازمان تیم‌های ملی این است که بعد از هر شکستی در سایه به سر می‌برد و پشت پرده تمام این ناکامی‌ها ذوالقدر است. حالا طبق معمول با سیاستی که او دارد تمام کاسه کوزه‌ها سر کادر فنی شکسته خواهد شد. باز هم می‌گویم مقصر اصلی این ناکامی ذوالقدر و پولادگر است. البته بنده بارها و بارها به رئیس فدراسیون گفته‌ام که باید فکری به حال او کند اما متأسفانه پولادگر بنا به دلایلی که همه می‌دانند او را برکنار نمی‌کنند. ذوالقدر حسادت بسیار زیادی به مهماندوست‌ می‌ورزد.

دانش در ادامه صحبت‌های خود گفت: مهماندوست از دوستان نزدیک من است. متأسفانه آقایان حق او را پیش از المپیک لندن خوردند. حقوقی که کمیته ملی المپیک می‌داد را به مهماندوست ندادند و او را با دو فرزند معلول از تیم ملی بیرون کردند که متأسفانه یکی از فرزندان او به دلایلی که همه می‌دانند فوت کرد. حالا نتایجی که او با تیم ملی آذربایجان در ریو کسب کرد ارزش واقعی او را به همه نشان داد.

وی در ادامه در مورد اینکه همه کشورها برای داشتن مربی لژیونر خوشحال می‌شوند اما اینجا گویا برعکس است، گفت: تمام کشورهای دنیا برای اینکه یک مربی لژیونر داشته باشند افتخار می‌کنند اما متأسفانه پولادگر به جای اینکه پس از المپیک به خاطر افتضاحی که به بار آوردند از مردم عذرخواهی کنند ناجوانمردانه به مهماندوست حمله کردند و او را مزدور خطاب کرد. من از سال 67 با مهماندوست در اردوها بودم و سه ماه در خانه او زندگی کردم. به خوبی او را می‌شناسم. رضا از هر ایرانی، ایرانی‌تر است. او واقعا تعصب عجیبی به پرچم کشورمان دارد. تمام حرف‌هایی که پولادگر زده حرف‌ همان آقایی است که گفتم به مهماندوست حسادت می‌کند و دوست دارد همه را خراب کند. رضا جانباز است و این حرف‌ها برازنده او نیست.

دانش در ادامه صحبت‌های خود در مورد اینکه یک قهرمان در جهان نمی‌تواند حتما مربی خوبی باشد، گفت: کوچینگ بودن علم خاصی دارد. من حس می‌کردم که در ریو کوچینگ‌های ما نتوانستند خوب کار کنند. مخصوصا مهدی بی‌باک که در بازی اول نتوانست با فرزان عاشورزاده ارتباط خوبی برقرار کند. بی‌باک در ثانیه‌های آخر نتوانست ارتباط خوبی بین خود و فرزان برقرار کند که متأسفانه آن اتفاقات رخ داد. حالا شما آن سوی جدول بازیکن تیم ملی آذربایجان را که مدال طلا گرفت نگاه کنید. در اولین مبارزه خود کسی فکر نمی‌کرد او مدال طلا بگیرد اما هنر مربیگری مهماندوست او را به مدال طلای المپیک رساند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با ناکامی که در المپیک ریو کسب شده نیاز به تغییرات وجود دارد یا خیر، گفت: تغییرات خیلی وقت است که باید در تکواندوی ایران ایجاد شود. آن از نتایج لندن و حواشی که به وجود آمد و این هم از المپیک ریو که واقعا جای هیچ صحبتی برای کسی باقی نگذاشته است. فدراسیون تکواندو در رأس رئیس تا کادر فنی باید تغییر کند و در واقع دیگر زمان خانه‌تکانی در این فدراسیون فرا رسیده است.

دانش در مورد تغییراتی که پولادگر در ریاست هیأت تکواندو هرمزگان ایجاد کرده است، گفت: متأسفانه در طول این چندسال اخیر با عملکرد ضعیفی که آقایان داشتند همه خانواده تکواندو مخالف پولادگر و ذوالقدر شدند. به همین دلیل پولادگر تا احساس کرد که رئیس هیأت هرمزگان دیگر به او اعتقادی نداردو قرار نیست در انتخابات به او رأی دهد بلافاصله او را مثل دیگر مخالفان خود برکنار کرد و فردی را جایگزین کرد که اصلا هیچ شناختی از تکواندو ندارد. سوال من این است هادی ساعی، مجید افلاکی، رضا مهماندوست، فریبرز عسگری، فیصل دانش و یوسف کرمی که از مدال‌آوران المپیک بودند حالا کجای تکواندوی ما هستند؟ چرا رئیس فدراسیون دوست ندارد افتخارات تکواندوی ما برای کمک به این رشته نزدیک فدراسیون باشند؟ چرا از تجربیات آنها استفاده نمی‌شود؟ آیا با این شرایط می‌توانند المپیکی شوند؟

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان تکواندو در مورد فشارهای ذوالقدر در دوران مربیگری گفت: بنده 9 سال سرمربی تیم ملی نوجوانان بودم. در آن مقطع ذوالقدر بیش از صد بار تلاش کرد تا بچه‌های خود را به زور وارد تیم ملی کند اما بنده با او مخالفت کردم. حتی به زور می‌خواست فرزند کوچکش را به تیم ملی تزریق کند که بنده مخالفت کردم اما متأسفانه زورش به مهدی بی‌باک و مقانلو رسید و هر کاری که خواست انجام داد. شاید آنها پس از بازگشت صحبت‌های من را تکذیب کنند اما این طبیعی است. به هر حال در حال حاضر ناچارند چنین کاری را انجام دهند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: فدراسیون تکواندو بقالی بزرگی شده تا آقایان کاسبی کنند. امیدوارم دیگر مسئولان ورزش به این نتیجه رسیده باشند که جای آقایان در این فدراسیون نیست و هر چه زودتر تغییرات را ایجاد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها