يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۳۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
مردی که با شلیک یک گلوله به زندگی پسرش پایان داده بود پس از 11 سال به قتل او اعتراف کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرجنوب، گرچه این مرد در اظهاراتش عنوان کرد که پسرش توسط یک سارق که شبانه وارد منزلش شده به قتل رسیده اما با پیگیری های دادستان کوار پس از سال ها جزئیات جنایت را فاش کرد.
 
در سال 84 اهالی یکی از خیابانهای اصلی در منطقه کوار صدای شلیک گلولهای را شنیدند که از خانه یکی از ساکنان این منطقه به گوش میرسید، همان موقع جسد پسر جوان این خانواده پیدا شد.
 
در حالی که صدای جیغ و فریاد مادر و پدر قربانی به گوش میرسید یکی از اهالی کوچه با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و دقایقی بعد هم ماموران کلانتری بازپرس کشیک قتل را در جریان قرار دادند.
 
با اعلام این خبر به قاضی تیمی از عوامل تشخیص هویت، اکیپ حفظ صحنه جرم و عوامل پزشکی قانونی به همراه کارآگاهان به دستور وی وارد صحنه جنایت شدند.بررسی های اولیه حکایت از این داشت که مقتول جوانی است که با شلیک تنها یک گلوله که از گوشه چشمش وارد جمجمه شده و از پشت سرش خارج شده به قتل رسیده است.
 
در حالی که کارآگاهان مشغول بررسی صحنه جرم بودند ،جسد قربانی به دستور بازپرس پرونده به پزشکی قانونی فرستاده شد تا مورد کالبد شکافی قرار بگیرد.
 
کارآگاهان در همان صحنه جرم اعضای خانواده مقتول را مورد بازجویی قرار دادند. پدر مقتول که مردی مسن بود مدعی شد که شبانه سارقانی وارد منزلش شده و پسرش را به ضرب گلوله به قتل رسانده اند.
 
پلیس جنایی در تعقیب سارق متواری
اقدامات پلیسی نیز برای دستگیری سارق متهم به قتل با توجه به اینکه هیچگونه رد و یا نشانی مشخصی از چنین شخصی وجود نداشت هیچ نتیجه ای در برنداشت و پس از گذشت چند سال خانواده مقتول با توجه به عدم دستگیری قاتل، خواهان گرفتن دیه از بیت المال شدند.
 
با مطالعه پرونده توسط دادستان شهرستان، شواهد حاكي بر اين بود كه زمانی که به این جوان تیراندازی شده، پدر مقتول به دنبال سارق دویده تا او را دستگیر کند اما در ادامه تحقیقات و با تشخیص کوروش زارع دادستان کوار مبنی بر اینکه منطقی نیست زمانی که شخصی فرزندش تیر خورده و به زمین افتاده و در حال مرگ است وی را ترک کرده و به دنبال سارق مسلح بدود، پرونده قتل وارد فاز جدیدی شد.
 
پس از تحقیقات گسترده، پدر مقتول به عنوان مظنون اصلی پرونده دستگیر شد و در بازجویی های اولیه ابتدا منکر داشتن هرگونه اسلحه شد اما بالاخره اسلحه خود را تحویل داد و به قتل فرزند خود پس از یازده سال اعتراف کرد.
 
وی گفت: چند وقتی بود که پسرم به مصرف مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده بود به همین خاطر او را به کمپ ترک اعتیاد بردیم تا بلکه او را ترک دهند اما او گوشش بدهکار این حرفها نبود.
 
این مرد ادامه داد: چندین سال بود که به واسطه اعتیاد فرزندم و مراوداتی که داشت مشکلاتی برای خانواده به وجود آورده بود، کلافه شده بودم و سرانجام یک شب تصمیم گرفتم که با اسلحه ای که داشتم از دست او راحت شوم و با شلیک گلوله او را به قتل رساندم. او آبروی ما را برده بود. مدام در حال دعوا کردن با من و اعضای خانواده اش بود و از من برای خرید مواد پول می گرفت.
 
نیمه شب حادثه او را به ضرب گلوله به قتل رسانده وبه سمت کوچه متواری شدم تا وانمود کنم به دنبال سارقی که به فرزندم شلیک کرده، هستم.متهم با اعتراف به قتل فرزندش، صحنه جنایت را بازسازی کرد.تحقیقات کارآگاهان در این باره ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها